„Myslím, že ve skutečnosti neexistuje politická vůle systematicky řešit problematiku spojenou s vlivovými operacemi zahraničních aktérů v Česku,“ upozorňuje sémiotik Josef Šlerka z Univerzity Karlovy.
Redakce mají plnou kontrolu nad výběrem událostí do panelů Výběru Zpráv Google. Mohou je zpracovávat do různých zpravodajských formátů a dále přesměrovávat čtenáře na plné znění článků.
„Vyjednáváme s vydavateli intenzivně už i v České republice. S některými subjekty jsme dospěli do stadia podepsání smlouvy, další vyjednávání probíhají,“ uvedla mluvčí českého Googlu Houzarová.
Evropská směrnice má internetové společnosti přinutit, aby médiím platily za využívání jejich obsahu. Například za zobrazování náhledů článků nebo jejich umístění v agregátorech zpráv.
Rozporuplné reakce vyvolávají zejména články směrnice 11 a 13. Od normy přijaté v Evropském parlamentu se však může česká legislativní implementace výrazně lišit.