Každá třetí prodaná nemovitost v Česku má skryté vady. Po celé republice přitom ročně proběhne převod zhruba půl milionu bytů a rodinných domů. Češi se ale o technický stav bydlení příliš nezajímají.
Stát chce poprvé v historii vymáhat škodu po projektantovi. Ten udělal bez souhlasu Ředitelství silnic a dálnic v projektu změnu a kvůli tomu se teď nemůže stavět. Konkrétnější zatím státní úředníci nejsou, zato slibují, že v budoucnu budou chtít po projektantech daleko větší zodpovědnost.
Ředitelství silnic a dálnic chce více kontrolovat stavební firmy. Zavede kvůli tomu například elektronický systém, díky kterému bude mít každý den dohled nad stavebními dozory. Další kontrolory chce pak stát najmout. ŘSD také plánuje, že výrazně omezí kreativitu projektantů u mostů nebo křižovatek a zavede pevné standardy na jednotlivé části silnic a dálnic.
Více než dva tisíce vad, které jsou na části dálnice D47, negativně ovlivňují životnost mostů. Bezpečnost prý ale ohrožena není. To je výsledek posudků německých odborníků, které si nechalo zpracovat Ředitelství silnic a dálnic.