Se zdržením musejí počítat i cestující v MHD, hlavně na jihovýchodě metropole. „Nehoda na D1 výrazně komplikuje dopravu v celé jihovýchodní části Prahy,“ uvedla Pražská integrovaná doprava.
Chodci zatím nebudou mít povinnost nosit za snížené viditelnosti reflexní prvky na oblečení. Zákon měl původně platit od ledna, podle ministra dopravy za hnutí ANO Dana Ťoka se to ale nestihne. BESIP však bude reflexní prvky rozdávat zdarma.
Od počátku roku zemřelo při nehodách 68 chodců. Z toho víc než polovina v noci. S krátícím se dnem a špatnou viditelností počet jejich tragických nehod každoročně dramaticky roste.
Od začátku roku do včerejší půlnoci zemřelo při dopravních nehodách celkem 25 osob, z toho osm chodců. Ti navíc velmi často podceňují svou viditelnost za tmy. Osobu ve světlém oblečení přitom zahlédne řidič na vzdálenost 25 metrů, chodce v tmavém oblečení si ale všimne až na 18 metrech.
Nebýt viděn je hazard se životem. Tak se jmenuje kampaň dopravní policie v Královéhradeckém kraji. Do konce roku budou policisté dennodenně upozorňovat cyklisty a chodce na to, jak moc je důležité mít na sobě reflexní prvky. Ty totiž dokážou mnohonásobně zvýšit naši viditelnost a ranní cesta do práce nebo do školy je pak o dost bezpečnější.