Jejich počet insolvenční správce David Jánošík nespecifikoval. Lhůta pro přihlášení zájemců končila ve středu v poledne. Nejpozději do pátku musí podat konkrétní nabídku.
Hejtman Okleštěk předpokládá, že stav nebezpečí bude v lokalitě trvat možná ještě několik měsíců. Opatření umožňuje rychlejší organizaci sanace benzenem zamořené půdy a vody.
Jednotky Pendolino potřebují dvě jednotky ETCS v celé soupravě. Právě to je jedna z příčin, proč instalace evropského zabezpečovače vyšla na rekordních víc než 60 milionů korun na jednu soupravu.
Vlak jménem EDITA vyjel v sobotu na trati Kopidlno – Dolní Bousov na Jičínsku. Jízdní řád počítá se třemi jízdami denně o vybraných víkendech. Jízdenka vyjde na 50 korun.
Postavení autonomního vlaku podle ministra dopravy Martina Kupky (ODS) řadí Českou republiku mezi lídry vývoje v železničním průmyslu v Evropě i ve světě.
V Evropě vůbec poprvé v sobotu vyjede autonomní vlak s cestujícími a v pravidelném provozu. Pasažéry sveze speciálně upravený motorák řady 811 zvaný Edita.
Generální inspektor Drážní inspekce Jan Kučera uvedl, že předběžná škoda způsobená na drážních vozidlech činí tři miliony korun, další milion korun je škoda na trati.
Legiovlak bude k vidění na nádraží v Týništi nad Orlicí na Rychnovsku až do neděle 6. dubna. Unikátní souprava opravených vagonů je replikou legionářského vlaku z let 1918 až 1920.
V Hustopečích nad Bečvou platí stav nebezpečí. Hejtman Olomouckého kraje Ladislav Okleštěk z ANO ho vyhlásil měsíc poté, co tam vykolejil a shořel vlak, který vezl přes 1000 tun jedovatého benzenu.
Cestující z vlaku hasiči evakuovali. „V 10.10 povolen omezený provoz po dvou kolejích přes stanici Praha-Libeň,“ uvedly dráhy. Vlaky tak mohou nabírat zpoždění.
V dubnu vyrazí z Lomnice nad Popelkou speciální pivní vlak, který propojí tradiční pivovarnictví, historickou železnici a kulturu. Speciální pivo, Nebelovu desítku, pro něj ale vařili už teď.
„Vidíme, že na to déšť skutečně působí, a teď s obavami a napětím očekáváme vzorky, které bychom měli vidět ráno,“ říká ředitel České inspekce životního prostředí Petr Bejček.
Záchrannou misi komplikoval fakt, že ozbrojenci, kteří na sobě měli výbušniny, se rozmístili mezi cestující. Operace se ale nyní dá považovat za ukončenou, napsala agentura AP.
K útoku se přihlásila Balúčistánská osvobozenecká armáda, která usiluje o nezávislost oblasti. Rukojmím hrozí smrtí, pokud bezpečnostní složky oblast neopustí.
Obnovení provozu vlaků na železniční trati mezi stanicemi Hranice na Moravě a Valašské Meziříčí bude záležet na hloubce kontaminace kolejového svršku a spodku. Může jít o týdny, ale i měsíce.
Lokomotivy zvané banány začaly v roce 1978 jezdit z Prahy přes Ostravu do Košic a až k hranicím s tehdejším Sovětským svazem. Na trase tahaly těžké rychlíky a expresy.
Kolem místa nehody je vyznačená oblast, do které se nesmí vstupovat. Na rozdíl od pátku je na první pohled oheň uhašený a už z vlaku nestoupá hustý černý kouř, ale jen lehký dým.
Hasiči vyhlásili nejvyšší možný stupeň požárního poplachu, který používají při mimořádných událostech. Požár už několik hodin likvidují hasiči ze tří krajů, a to ze země i z vrtulníků.
„Svou chybu rodiče přiznali s tím, že si zákazu vstupu nevšimli. Nebýt rychlé reakce strojvedoucího jedoucí soupravy, který začal brzdit, došlo by k fatální srážce,“ uvedla mluvčí Drážní úřadu.
Řidič s nákladním autem s návěsem přehlédl červenou a vjel do kolejiště. Bezpečnostní systém zaznamenal porušení přejezdu a okamžitě zastavil provoz na trati.
Jízdy historických vlaků nejspíš nový evropský zabezpečovač v Česku nezastaví. I když Správa železnic dlouho nechtěla o historických vlacích na tratích s ETCS ani slyšet, nakonec připouští změnu.