„Zatím není jasné, zda událost způsobila technická závada, nebo se jednalo o lidské selhání. Přesnější příčina vzejde až z probíhajícího vyšetřování,“ uvedla policejní mluvčí odpoledne.
Mezi stanicemi Kralupy nad Vltavou a Praha-Holešovice je zastavený provoz. Zda šlo o nešťastnou náhodu, nebo sebevraždu, podle policejní mluvčí zatím není jasné.
Česko a Německo připravují memorandum o modernizaci vlakového spojení mezi Plzní a Mnichovem. Ministr dopravy Kupka uvedl, že je nutné vedle modernizace trati do Saska vybudovat i spojení s Bavorskem.
Kvůli poruše nejezdily vlaky mezi pražským Smíchovem a Dobřichovicemi, nahradily je autobusy. Nejezdily ani dálkové vlaky mezi Prahou a Berounem, opatření se dotklo i některých vlaků do Německa.
„Vypadá to, že úřady dovolily vrátit se do oblasti příliš brzy,“ uvedl ředitel centra pro výzkum životního prostředí. Do ovzduší unikl karcinogenní vinylchlorid, obavy vyvolává riziko vzniku dioxinů.
Vlak, kterým cestuje Putin, se přitom od běžných souprav ruských drah na první pohled příliš neliší. Stejně jako jiné vlaky je šedivý s červeným pruhem. Vagony používané Putinem jsou ale obrněné.
Spoje Českých drah podle webu dopravce nabíraly zpoždění až 20 minut. Osobní vlaky na trase Řevnice – Smíchov a Praha hlavní nádraží – Řevnice pak vůbec nevyjely.
Provoz vlaků přes Radotín byl omezen zhruba od dnešních 3.00. Podle ČD byla příčinou porucha výhybek v důsledku krádeže součástí zabezpečovacího zařízení.
Vozy by měly být klimatizované, vybaveny informačním systémem a vakuovými toaletami. Dopravce plánuje v rámci Strategie 2030 investovat do obnovy vlaků do roku 2030 až 100 miliard korun.
Na trati jindřichohradecké úzkokolejky nejezdí vlaky už několik měsíců. V současné době ve večerních hodinách nezbývá lidem nic jiného, než použít osobní automobil. Spolek obcí by to mohl změnit.
Doprava v místě zhruba tři hodiny stála, v 05.25 byl obnoven provoz po jedné traťové koleji sníženou rychlostí. Omezení se zatím odhadují do čtvrtečních 12.00.
Záchranné práce odstartovaly podle scénáře po nahlášení železniční nehody. Podílely se na nich záchranné složky všeho druhu: profesionální i dobrovolní hasiči, záchranáři, zdravotníci i policisté.
Obnova spojení umožní zásobování města. Rusové při ústupu zničili klíčovou infrastrukturu, takže v Chersonu neteče voda a nefunguje elektřina. Do této doby humanitární pomoc přivážely jen automobily.
První nákladní vlak zastavil na semaforu a druhý, který jel za ním, do něj ze zatím neobjasněných příčin narazil. Řidič druhé soupravy utrpěl lehké zranění a záchranáři ho odvezli do nemocnice.
Vlak havaroval v pondělí podvečer, provoz na železničním koridoru byl obnoven ve středu ráno. Nejprve po jedné z kolejí, po dvou kolejích o několik hodin později.
„Předpoklad obnovení provozu dnes (ve středu – pozn. red.) upřesníme podle postupu prací,“ uvedla mluvčí. Podle webu Českých drah by omezení na trati mohlo trvat do středečního poledne.
Německá kriminální policie zatím nezjistila žádné známky toho, že by za sobotní sabotáží na německé železnici stál terorismus či cizí stát. Nevylučuje to ale.
Na trati u Zábřehu jely proti sobě souprava Pendolina a osobní vlak, zastavily 57,5 metru od sebe. Provoz na trati výrazně zasáhl do dopravy na koridoru, stále je omezen.
Jinde přemýšlejí, jak cenu železnice a veřejné dopravy zlevnit. Také v Česku vzbudil pozornost experiment německé vlády, která dvěma a půl miliardami eur dotovala takzvaný devítieurový lístek.