Na trati mezi Studencem a Budišovem zastavil vlak před spadlým stromem před 17.30, jezdily tam náhradní autobusy. Provoz vlaků byl obnovený okolo 19.00.
Německé železniční odbory požadují snížení počtu pracovních hodin z 38 na 35 týdně a nárůst mzdy o 555 eur. Očekávat lze rozsáhlé výpadky vlaků nejen v Německu, ale také na spojích s Českem.
Správa železnic uvádí dva základní argumenty pro výstavbu vysokorychlostních tratí. „Jedním je podpora rozvoje regionů, druhým životní prostředí,“ říká náměstek ředitele pro přípravu tratí.
„Na místě probíhá vyšetřování, to znamená, že na místě jsou i drážní hasiči z Ústí nad Labem. Teď se řeší, jakým způsobem se obnoví provoz,“ řekl Českému rozhlasu mluvčí Správy železnic Martin Kavka.
České dráhy uvedly, že vlaky EuroCity mezi Prahou a Berlínem budou končit v Drážďanech, odkud se také budou vracet zpět do české metropole. Noční vlaky z Prahy do Curychu jízdu ukončí již v Děčíně.
Kvůli stávce nevyjedou vedle rychlíků ani mnohé regionální a městské vlaky. „Ze zkušeností ze stávek budou rozsáhlé výpadky i v regionálních spojích,“ řekl mluvčí Deutsche Bahn Achim Stauss.
Po necelých dvou dnech provozu musel dopravce nové polské motorové jednotky stáhnout kvůli poruchám,
„Jedna jednotka RegioFox je od dnešního dne opět v provozu,“ uvedla mluvčí ČD.
„Ve 14.45 došlo ke srážce posunu se stojící soupravou, kolegové už jsou na místě a zahájili šetření,“ řekl mluvčí Drážní inspekce Martin Drápal. Zraněný člověk je podle něj zřejmě vedoucí posunu.
Při plánování výletů na bavorskou stranu Šumavy teď jedna starost odpadne. Tedy v případě, že cestující plánuje využívat veřejnou dopravou. Nově totiž může jet už z domova na jedenu jízdenku.
První úsek rychlotratě za desítky miliard korun má do několika let propojit Prosenice a Ostravu. Například v Lipníku nad Bečvou ale nová železnice protne zahrádkářskou kolonii Ořech.
Místo hlasitých rozjezdů a emisí z dieselových lokomotiv chystá Správa železnic elektrifikaci dalších stovek kilometrů tratí v Česku. Pro cestující by to znamenalo zkrácení doby jízdy.
Agentura Reuters informovala, že jde o nejtragičtější železniční nehodu v zemi za posledních několik desetiletí. Podle místních médií cestovalo v osobním vlaku asi 350 lidí.
Rychlíky jezdí odklonem přes Lysou nad Labem, můžou kvůli tomu nabírat zpoždění 20 až 80 minut. Podle webu Českých drah se to týká například spojů z Prahy do Varšavy nebo do Budapešti.
Mezi zraněnými jsou také cizinci a není vyloučeno, že budou ráno nalezeny další oběti. Ke srážce došlo v pátek kolem 21:30 poblíž města Novska, nedaleko hranice s Bosnou a Hercegovinou.
Při srážce dvou vlaků na trati ze Žiliny do Vrútek utrpěly lehká zranění desítky lidí, uvedla slovenská policie. Podle prvních informací si nehoda nevyžádala oběti na životech.
Brno odhalilo nové detaily k plánovanému vlakovému spojení na letiště ve Vídni. První dva páry vlaků by mohly podle radního Petra Kratochvíla vyjet ideálně v dubnu.