Zaměstnavatelé se při přijímání pracovníků stále více řídí zkušenostmi, než vysokoškolským titulem. Roli naopak hraje ve státní správě, píše deník Mf Dnes. Více ve výběru z médií od Radiožurnálu.
Přímé vlakové spojení mezi německou a rakouskou metropolí, které se obnoví poprvé od roku 2014, budou zajišťovat i České dráhy, jak uvedly agentury DPA a APA.
Dopravci očekávají, že provoz by se měl vrátit do plného rozsahu před krizí asi v polovině června. Zatím ale platí, že všechny vlaky i autobusy budou jezdit nanejvýš po státní hranice.
Modernizace trati bude probíhat v úseku mezi Brnem, Adamovem a Blanskem. Projektování rekonstrukce už začalo, zakázku na projekt získalo sdružení Sudop Brno a Prodex za 110 milionů korun bez DPH.
V Aši oficiálně skončila obnova železniční trati mezi Českem a Bavorskem. Osobní vlaky se na přeshraniční trať vrací po skoro 20 letech. V letošním roce jde na českém území o jediný dokončený projekt svého druhu. Pro obyvatele nejzápadnějšího cípu republiky je modernizace regionální železnice i ojedinělým pohledem do historie.
Cestující, kteří využívají spojení vlakem mezi Prahou a Berounem, budou muset od pondělí až do konce srpna počítat se zdržením. Správa železniční dopravní cesty totiž bude opravovat most mezi Prahou-Radotínem a Dobřichovicemi.
Pro mnoho obyvatel malých měst a obcí je veřejná doprava stále jedinou možností, jak se dostat k lékaři, do školy, za kulturou nebo na nákupy. Proto lidé nevítají nadšeně, když se zavedené vlakové či autobusové spoje ruší. K nepopulárnímu opatření přistoupil Plzeňský kraj, který poprvé po 12 letech začal vlakové spoje ubírat.
Na železniční trať Dolní Lipka-Hanušovice se po více než roční pauze vrátily vlaky. Pardubický kraj je před rokem zrušil a nahradil autobusy. To se ale nelíbilo obcím, ani cestujícím. Vlaky se proto po dohodě s Českými drahami na trať vrátily. Včera proběhla zkušební jízda. Nenechaly si ji ujít desítky lidí.
Zpomalující vlak a vyskakující cestující. Scéna ze známého českého filmu byla donedávna k vidění i ve Frenštátě pod Radhoštěm. Místním totiž chybí železniční zastávka v centru města, a tak si cestu zkracovali nebezpečným způsobem. V místě, kde vlak kvůli zatáčce ubere na rychlosti, kdysi vyskakovali. Letos tam ale vyroste nový perón. Radnice ho nechá vystavět přímo u několika škol, nedaleko sídliště a náměstí.
České dráhy dnes nabízejí ve svých dálkových vlakových spojích o šest tisíc míst k sezení více než obvykle. Doprava je posílená přes celé Velikonoce. Nejvíce posilových vozů dnes jezdí mezi Moravou a Čechami. Hodně vlaků vyjede z Ostravska, Valašska a jižní Moravy směrem do Prahy.
Pravidelné vlaky na třináctikilometrové lokální trati Netolice-Dívčice na jihu Čech pojedou dnes naposledy. Jihočeský kraj, který dotuje regionální dopravu, si tady už další spoje neobjednal a jako alternativu nabízí autobusy.
Stávková vlna čeká Německo. Na zítřejší ráno si naplánovali výstražnou stávku železničáři. Má se týkat pouze regionální dopravy. Odstavení spojů ale s největší pravděpodobností ohrozí i mezinárodní rychlíky.
Česká republika má jednu z nejhustších sítí železničních tratí na světě. Provoz a údržba regionálních vlaků ale vyjde každý rok na miliardy. V posledních týdnech se objevily zprávy, že ministerstvo dopravy se snaží kraje přesvědčit, aby ty spoje, které jsou nejvíce prodělečné, zrušily. Nebo aspoň aby řekly, bez kterých by se v nejhorším případě obešly.
Přestavba železnice v Brně, včetně odsunu hlavního nádraží, dostala územní rozhodnutí. Největší zakázka v historii Brna v posledních desetiletích má ale řadu odpůrců, kteří se proti rozhodnutí stavebního úřadu Brno - střed mohou odvolat do 9. srpna. Mezi nejviditelnější kritiky této přestavby za odhadované desítky miliard korun patří občanská koalice Nádraží v centru.
Skoro 100 let existuje myšlenka na železniční propojení Bezdružic a Teplé. Tím by vzniklo přímé vlakové spojení Plzeň - Karlovy Vary, které dnes chybí. Mezi těmito krajskými městy by se mohlo jezdit bez přestupování za 90 minut. Dokazují to existující studie.