Volkswagen ve své výroční zprávě minulý týden uvedl, že v souvislosti s rozhodnutím zastavit obchodní aktivity v Rusku byla již prodána řada jednotlivých společností a o prodeji dalších se jedná.
Automobilce Škoda Auto klesl loni provozní zisk o 42 procent. Můžou za to výpadky čipů, ale i válka na Ukrajině a s ní spojený odchod z ruského trhu. Čím chtějí kompenzovat prodeje?
Zisky automobilky klesly o 42 procent a snížil se i počet dodaných vozů. Zvýšily se ale tržby, o skoro 20 procent, a otevřel se i nový trh ve Vietnamu.
„Fronta aut mířících sem je až od Sulkova za Plzní, což je asi čtyři kilometry. To tu ještě nikdy nebylo,“ řekl spoluorganizátor Luděk Kraus. Počet návštěvníků odhadl téměř na 15 000.
Velkou výhodou Česka je prý poloha uprostřed Evropy. Postupně sice ztrácíme výhodu levné pracovní síly, stále prý ale vynikáme technickou zručností a schopností improvizace.
Twitter získává téměř 90 procent svých příjmů z prodeje digitální reklamy. Od října tam přestala inzerovat řada společností, mimo jiné všechny značky německého automobilového koncernu Volkswagen.
Původně se očekávalo, že Volkswagen výběr místa pro továrnu oznámí v pátek 16. prosince. O projekt takzvané gigafactory až za 120 miliard korun se uchází i Česká republika.
Za posledních deset let se výroba malých aut snížila o třetinu, píšou Lidové noviny. Deník Právo upozorňuje, že hasiči potřebují hlavně vrtulníky. Více ve výběru z médií, který sestavil Radiožurnál.
V týdnu do 16. listopadu měl twitter v průměru víc než dva miliony nových uživatelů denně. Stoupl podle něj i čas, který lidi na síti stráví, a to na osm miliard minut denně.
Podle Fialy vláda zatím jedná o dvou projektech továren na výrobu baterií do elektromobilů. Jedním z investorů by mohl být Volkswagen, druhým Jižní Korea.
„Vypadá to, že negativní dopady převažují, pozitiv pro region nemůžeme najít mnoho nebo spíš zatím žádné,“ uvádí v Pro a proti starosta Dobřan Martin Sobotka (Aktivní Dobřany).
Na schůzce budou německý kancléř a čínský prezident řešit kromě války na Ukrajině nebo Tchaj-wanu hlavně obchod. Pro některá odvětví německého průmyslu představuje Čína nejdůležitější trh.
Celkem 72,4 procenta aut nakoupily firmy. Nejoblíbenější kategorií jsou sportovně užitková SUV s podílem 44,5 procenta, následuje nižší střední třída s 15,9 procenta a malé vozy s 13 procenty.
Evropské automobilky se snaží zajistit si podíly v závodech, které v Evropě zpracovávají suroviny na baterie. Sílí politický tlak na to, aby dodavatelský řetězec automobilky přiblížily k domovu.
Diess v minulosti několikrát čelil možnému odvolání z čela automobilového koncernu. Jeho odchod přichází v době, kdy koncern chce tlačit na to, porazil svého konkurenta Teslu.
Automobilky Kia a Hyundai jsou vyšetřovány německými úřady kvůli podezření z manipulace s emisemi. Důvodem je nejspíš software od firem Bosch a Delphi, který sám vypínal redukční režim.
V Česku začalo po pěti letech přibývat krádeží aut, za prvních pět měsíců tohoto roku policisté řešili skoro 1300 případů. Více se dozvíte ve výběru z médií, který sestavil Radiožurnál.
Škoda Group a Škoda Auto se dohodly na ukončení sporů o užívání značky s okřídleným šípem. „Zůstáváme hrdými nositeli odkazu Emila Škody," říká předseda dozorčí rady Škoda Transportation Kuba.
Škoda Auto zahájila ve svém hlavním výrobním závodě výrobu bateriových systémů pro plně elektrické vozy. Škoda do výrobní linky investovala 130 milionů eur (asi 3,2 miliardy Kč).
Situaci automobilky v prvním čtvrtletí zkomplikovala také např. válka na Ukrajině, klesl i počet prodaných vozů. Provozní zisk mateřského koncernu Volkswagen se ale meziročně zvýšil o 73 procent.
Tým projektantů automobilky jednal v Plzni se zástupci kraje minulý čtvrtek a v příštích dnech chce projekt představit. Jednání jsou podle hejtmana Rudolfa Špotáka zatím formální.
Problém mají kromě Škody i další značky z koncernu Volkswagen, kromě samotného VW také Audi nebo Seat. Koncern svolává kvůli tomuto problému celosvětově na 100 000 vozů.