Prestižní automobilky přestávají jezdit na evropské autosalony hlavně z finančních důvodů. Mercedes a BMW na autosalonu sice budou, ale vypadá to, že jejich výstavní plocha menší než doposud.
Nedosáhla nicméně na očekávání analytiků, kteří v průzkumu společnosti Refinitiv předpovídali příjmy 108,59 miliardy. Zisk odhadovali na 12,8 miliardy jüanů.
Vývojáři ve firmě Mobileye si jsou podle obchodního ředitele pro Střední a Východní Evropu Raze Pelega vědomí, že hlavní příčinou dopravních nehod jsou lidé, tedy řidiči.
Švédská automobilka Volvo Cars ve středu představila první plně elektrický vůz značky Polestar, který je z hlediska ceny a dojezdu srovnatelný s elektromobilem Model 3 americké společnosti Tesla.
Švédská automobilka Volvo přesouvá zájem od vozů s čistě spalovacím motorem. Firma oznámila, že všechny nové modely uvedené na trh od roku 2019 budou plně elektrické nebo hybridní.
Poprvé od roku 1962 není nejprodávanější auto ve Švédsku od Volva. V roce 2016 si Švédové nejčastěji vybírali Volkswagen Golf. Úspěch v této severské zemi zaznamenala ale i česká Škoda Auto se svým modelem Octavia.
Lidé z občanského sdružení Nové Klapý chtějí u soudu napadnout územní plán Lovosic na Litoměřicku. Nelíbí se jim, že město neprojednalo změnu plánu s veřejností. Problémem jsou pozemky ve čtvrti Nové Klapý, mezi kterými by mělo vyrůst truck centrum. Ústecký krajský úřad dal občanskému sdružení za pravdu, územní plán Lovosic se ale měnit nebude.
Nový model Volva bude vybaven airbagem pro chodce. Ten má chránit chodce při čelní srážce s automobilem. Systém v okamžiku, kdy se automobil dostane do styku s cizím objektem, nadzvedne kapotu o deset centimetrů a airbag v přední části automobilu vyplní vzniklý prostor měkkou nafouklou hmotou.
Čína se vydává opačným směrem. Ústřední váda se totiž snaží udržet kontrolu nad domácími podniky a brání zahraničním investorům v jejich převzetí. Posledním takovýmto případem bylo zamítnutí snah americké Coca-Coly ovládnout čínského výrobce džusu v roce 2009. Peking ale naopak podporuje opačný trend, tedy expanzi čínských firem na Západ, jako v případě automobilky Geely, která získala Volvo.
Americký Ford se v neděli dohodl s čínskou automobilkou Geely na tom, že jí prodá švédské Volvo. Obchod za v přepočtu 34 miliard korun, je prozatím největší čínskou akvizicí v této oblasti
Čínská automobilka Geely koupí Volvo. Od amerického Fordu jí získá za 1,8 miliardy dolarů. Geely se tak stává první čínskou firmou, která ovládne významného zahraničního výrobce aut. Závaznou smlouvu o převzetí Volva dnes podepsali zástupci obou společností.
Americká automobilka Ford potvrdila, že prodá švédského výrobce osobních automobilů Volvo čínskému koncernu Geely. Obchodní jednání jsou v závěrečné fázi a podpis smlouvy o prodeji prestižní švédské značky se má uskutečnit v prvním čtvrtletí příštího roku.
Podle představitelů čínského výrobce je dohoda o koupi Volva otázkou času. Současnému vlastníku Volva, americkému Fordu za ní chce zaplatit 2 miliardy dolarů.