výprodej

výprodej v textech na iROZHLASU

| Český rozhlas, Barbora Kladivová |Ekonomika

Exkluzivní průzkum: Pozor na povánoční výprodeje, každá devátá sleva je zavádějící

Téměř každý devátý výrobek ve výprodejích není skutečně zlevněný. Vyplývá to z exkluzivního průzkumu Českého rozhlasu. Společně se spotřebitelským centrem dTest jsme vytipovali 433 výrobků, o které je každým rokem ve výprodejích největší zájem. Jejich ceny nafotilo dvacet redaktorů v obchodech po celém Česku. Postup pak zopakovali v první den výprodejů, tedy 27. prosince. Ceny se prokazatelně snížily jen u třetiny výrobků. Tabulku s kompletními výsledky si můžete prohlédnout na konci článku.

|Barbora Kladivová |Ekonomika

Výprodeje jsou tu. Obchodníci lákají na velké slevy, málokdo jim ale věří

V Česku začaly velké povánoční výprodeje. Někteří obchodníci lákají tento týden zákazníky až na 80procentní slevy. Lidé levněji nakupují hlavně elektroniku, hračky a sezónní oblečení. Téměř 80 procent lidí ale prodejcům nevěří, že zlevní tak, jak slíbili. Vyplývá to z exkluzivního průzkumu společnosti Median pro Český rozhlas.

| ČRo, Barbora Kladivová |Ekonomika

Povánoční výprodeje se zlevněným oblečením či elektronikou zvolna končí

Výprodeje a slevy u obchodníků pomalu končí. Podle posledních údajů internetových vyhledávačů slev padaly ceny v e-shopech po Vánocích v průměru o 19 procent. Největší zájem o zlevněné zboží byl v pondělí 28. prosince. Češi ve výprodejích nakupují hlavně elektroniku, mobily, oblečení a hračky. Velký zájem hlásí prodejci o rozbalené zboží. Tedy takové, které pod vánočním stromkem nový majitel rozbalil, ale vrátil ho zpět do obchodu.

|Martin Hromádka, Matěj Skalický, Jan Beneš |Ekonomika

Povánoční nákupní horečka je tady. Spotřebitelé by měli být na pozoru před triky prodejců

Obchodníci hromadně zahájili období povánočních slev. Na zlevněné zboží lákají kamenné obchody i internetoví prodejci. Největší zájem je tradičně o elektroniku a oblečení. Odborníci ovšem varují, že ne všechny slevy mohou být výhodné a obchodníci mohou zákazníky klamat. ČOI je při "slevovém podvádění" letos nachytala téměř v polovině kontrolovaných případů.