V tisku se ve středu dočtete, že hospody plánují zdražit jídlo i pití v průměru o deset procent. Za pivo by si mohly říct o tři až pět korun víc, za jídlo až o dvacet korun víc, píšou Lidové noviny.
V Chicagu budou lidé cestovat mezi obchodní čtvrtí a letištěm v kapslích podtlakovými tunely. Společnost The Boring Company získala od města zakázku na výstavbu tohoto přepravního systému.
Vysokorychlostní internet se už brzy přesune na paluby letadel. A to i díky týmu českých vývojářů, který na novince pracoval přes tři roky. Cestující tak budou moct sledovat online televizní vysílání nebo si dokonce zavolat i během letu nad oceánem.
Zhruba za 20 let by se cesta z Prahy do Drážďan mohla zkrátit ze současných víc než dvou hodin na 50 minut. Počítají s tím plány na stavbu nové vysokorychlostní železnice. Na zámečku Větruše v Ústí nad Labem se na nich dohodli ministři dopravy České republiky a sousedního Saska. Společně s Ústeckým krajem podepsali smlouvu o evropské spolupráci.
Vláda chce zlepšit dopravní spojení mezi severními Čechami a Německem. Premiér Bohuslav Sobotka z ČSSD o tom v Praze jednal se šéfem saské vlády Stanislawem Tillichem. Do Drážďan by časem měla vést také vysokorychlostní železnice.
Čínské vysokorychlostní železnice už měří 10 tisíc kilometrů. Vůbec první trať pro superexpresy zprovozní i v autonomní oblasti Sin-ťiang na západě země. Je dlouhá téměř 1800 kilometrů a prochází i nejvýše položeným tunelem pro rychlovlaky na světě.
Indie se možná dočká supermoderní železnice s rychlostí až 300 kilometrů za hodinu. Indický premiér Naréndra Módí míří do Japonska, které by Šinkanzen mělo vybudovat. Odpůrcům vadí, že vysokorychlostní železnice by měla začínat v premiérově rodném městě.
Postupně se rozbíhá plánování tras pro rychlovlaky na území České republiky. I když je to zatím hudba budoucnosti, stát má mezi vysokorychlostními trasami dvě priority – spojení Prahy, Drážďan a Brna.
Na Vysočině sílí protesty proti plánům na výstavbu vysokorychlostní železnice. Dnes se nad mapami trasy sejde vedení kraje a ministerstvo dopravy. Lidé mají hlavně strach z nového návrhu, podle kterého by vlak jezdil jižněji - blíž dálnici D1.
Zájemci o kmitočty pro rychlejší mobilní síť se mohou hlásit do aukce. Český telekomunikační úřad totiž zveřejní podmínky výběrového řízení. Cílem přidělování kmitočtů je nejen rozjezd 4G sítě, ale i případný vstup nového operátora.
Britská vláda schválila projekt první fáze výstavby vysokorychlostní železniční trati mezi Londýnem a Birminghamem. Nové vlaky by měly překonat vzdálenost 140 kilometrů mezi těmito dvěma městy za 45 minut. Projekt je ale značně kontroverzní.
Evropská unie zatím nepočítá s českými projekty vysokorychlostní železnice v připravovaném plánu nejdůležitějších evropských tratí. Česku tak hrozí, že začne koridory pro vlaky s rychlostí nad 250 kilometrů za hodinu stavět o desítky let později, než se plánovalo.
V České republice by mělo vzniknout na 800 kilometrů vysokorychlostních železničních tratí, po kterých by vlaky jezdily rychlostí okolo 250 kilometrů za hodinu. Větší část z nich se bude stavět až v horizontu let 2030 až 2050. První úseky by se nicméně měly začít stavět kolem roku 2017. Nad tímto tématem se dnes sešli odborníci z Česka i zahraničí na speciální konferenci pořádané v Senátu.