vysokorychlostní

vysokorychlostní v textech na iROZHLASU

2:04

|Jan Bachorík, dab |Zprávy z domova

Z Prahy do Drážďan za 50 minut? Vysokorychlostní trať by to mohla umožnit už za 20 let

Zhruba za 20 let by se cesta z Prahy do Drážďan mohla zkrátit ze současných víc než dvou hodin na 50 minut. Počítají s tím plány na stavbu nové vysokorychlostní železnice. Na zámečku Větruše v Ústí nad Labem se na nich dohodli ministři dopravy České republiky a sousedního Saska. Společně s Ústeckým krajem podepsali smlouvu o evropské spolupráci.

9:47

|Veronika Sedláčková, Mirko Kašpar |Ekonomika

Stavba vysokorychlostních tratí se v Česku protáhne na desítky let

Evropská unie zatím nepočítá s českými projekty vysokorychlostní železnice v připravovaném plánu nejdůležitějších evropských tratí. Česku tak hrozí, že začne koridory pro vlaky s rychlostí nad 250 kilometrů za hodinu stavět o desítky let později, než se plánovalo.

3:25

|Jan Piroch, Petr Sehnoutka |Zprávy z domova

Vysokorychlostní tratě by se měly začít stavět už v roce 2017

V České republice by mělo vzniknout na 800 kilometrů vysokorychlostních železničních tratí, po kterých by vlaky jezdily rychlostí okolo 250 kilometrů za hodinu. Větší část z nich se bude stavět až v horizontu let 2030 až 2050. První úseky by se nicméně měly začít stavět kolem roku 2017. Nad tímto tématem se dnes sešli odborníci z Česka i zahraničí na speciální konferenci pořádané v Senátu.