„I v případě, kdybychom udrželi prezenční výuku, tak by velice pravděpodobně v těch velkých vlnách epidemie byla velice komplikovaná,“ přiznává ekonom Daniel Münich.
Nejvíc se koronavirus dotknul vysokoškoláků – pro ně byly školy otevřené jen 28 dní. Naopak nejvíc času (zhruba dvě třetiny školního roku) strávili v lavicích prvňáci a nynější druháci.
Soud v úterý v neveřejném jednání gymnáziu zakázal distanční výuku. Příslušné krizové opatření vlády vydané kvůli epidemii koronaviru podle něj povstalo z protiústavně vyhlášeného nouzového stavu.
Při svých úvahách vychází z jednoduchého výpočtu, kdy jeden ročník prvňáků představuje přibližně 100 tisíc dětí, dva ročníky pak dvojnásobek. To je sice hodně lidí, ale šlo by je vyvážit jinak.
„I proto, aby nedocházelo rozšiřování viru, jsou veškeré školní kroužky a mimoškolní aktivity zmražené. Je logické, že by se děti neměly promíchávat ani ve volném čase,“ uvedl ministr školství.
Podle šéfky Akademické unie Jo Gradyové nejsou univerzity připraveny na návrat studentů, kteří jsou teď na prázdninách po celé Velké Británii i v zahraničí.
Stejně jako na středních a vyšších odborných školkách by měla být podle návrhu i na školách základních možná vedle dálkové i kombinovaná výuka, tedy střídání denní například právě s dálkovou.