Když městská doprava v Helsinkách v lednu zdražila, dotklo se to zejména těch nejchudších. Ti ale teď přišli se způsobem, jak na jízdenkách ušetřit legálním, ale eticky sporným způsobem.
Rychlejší spojení Prahy a Českých Budějovic, konec výluk na koridoru u Brna, ale taky dražší jízdné. To jsi změny, které přináší nové jízdní řády na železnici.
Jinde přemýšlejí, jak cenu železnice a veřejné dopravy zlevnit. Také v Česku vzbudil pozornost experiment německé vlády, která dvěma a půl miliardami eur dotovala takzvaný devítieurový lístek.
Nepostačí už běžná 30minutová jízdenka. „Cílem Prahy je zvýšit příjmy z jízdného, ale přitom co nejméně poškodit místní obyvatele,“ sdělil Filip Drápal, mluvčí organizace Ropid, která plánuje MHD.
Praha roční kupon na MHD v roce 2015 zlevnila z původních 4750 korun na 3650. Fungování Pražské integrované dopravy loni vyšlo asi na 21 miliard korun, magistrát ho dotoval částkou zhruba 17 miliard.
Roční kupon zlevnila Praha v roce 2015 z původních 4750 korun na 3650 korun. Mezi roky 2016 a 2017 tak klesly příjmy z jízdného o 157 milionů na 3,7 miliardy.
Skupině České dráhy v prvním pololetí klesl zisk na 262 milionů korun, což je meziročně o 275 milionů méně. Během letošního roku přepravily České dráhy o 2,8 milionu cestujících více než loni.