V hustě osídlené zemi je přirozený prostor pro 7000 jezevců omezený. Tato zvířata si často vyhrabávají svá obydlí pod relativně „klidnými“ vlakovými náspy, které jsou umístěny daleko od lidí.
Česko a Německo připravují memorandum o modernizaci vlakového spojení mezi Plzní a Mnichovem. Ministr dopravy Kupka uvedl, že je nutné vedle modernizace trati do Saska vybudovat i spojení s Bavorskem.
„Navíc se nacházíme v blízkosti chráněné ptačí oblasti Natury a Chráněné krajinné oblasti Poodří, což samozřejmě také bude mít negativní vliv na katastr naší obce,“ říká starostka Jistebníku (SNK).
Vlak, kterým cestuje Putin, se přitom od běžných souprav ruských drah na první pohled příliš neliší. Stejně jako jiné vlaky je šedivý s červeným pruhem. Vagony používané Putinem jsou ale obrněné.
Ruské nákladní trasy zásobují západní zbrojovky dodávkami kovů potřebných k výrobě mikročipů, elektroniky a munice. Důležité kovy tak zřejmě putují po kolejích nepřítele.
Vozy by měly být klimatizované, vybaveny informačním systémem a vakuovými toaletami. Dopravce plánuje v rámci Strategie 2030 investovat do obnovy vlaků do roku 2030 až 100 miliard korun.
Na některých místech nejezdí vlaky vůbec, o stávce list The Guardian. Železniční společnosti dopředu vyzvaly, aby lidé vlakem cestovali jen v případě nutnosti.
„Nesmí se o tom mluvit nahlas, ale víme, že naše země nemá na splátky. Číňani už si za to vzali část naší elektrické rozvodné sítě,“ říká Sivanouk, obyvatel laoské metropole Vientiane.
Nová stezka po stopách železnice bude kopírovat trať i původní zastávky. Těch má být celkem sedm, po dvou v Hrochově Týnci a Rosicích, zbývající na chrastecké straně.
Britská rozvědka podle zprávy britského ministerstva obrany upozornila na význam železnic pro ruské ozbrojené síly a zranitelnost tratí vůči sabotážím.
Vlak havaroval v pondělí podvečer, provoz na železničním koridoru byl obnoven ve středu ráno. Nejprve po jedné z kolejí, po dvou kolejích o několik hodin později.
Nákladní vlak havaroval v pondělí, mimo koleje se dostala lokomotiva a dvě cisterny převážející toxický benzen. Neprůjezdný železniční koridor způsobil velká zpoždění vlaků na náhradních trasách.
Německá kriminální policie zatím nezjistila žádné známky toho, že by za sobotní sabotáží na německé železnici stál terorismus či cizí stát. Nevylučuje to ale.
Evropští antimonopolní vyšetřovatelé nenašli důkazy v kauze údajně podnákladových cen na trase Praha – Ostrava. České dráhy rozhodnutí Bruselu uvítaly.
AŽD Praha čelila v minulých dnech kritice za svou práci na běloruské železnici. Rusko totiž podle monitorovací skupiny Belaruski Hajun využilo tamní železnici k přesunu vojenské techniky na Ukrajinu.
Společnost Jindřichohradecké místní dráhy chce prodat úzkokolejnou trať mezi mezi Kamenicí nad Lipou a Obrataní. Vysočina ji za všech okolností plánuje nahradit autobusy nejpozději od roku 2024.
„Těleso budoucí dálnice bude v zářezu, původní železniční trať zůstane nezměněna. Když to řeknu laicky, dálnice půjde pod železnicí,“ popisuje vedoucí výstavby z Ředitelství silnic a dálnic.
V českém tisku se ve středu dočtete, že byty o prázdninách zlevnily. Důvodem je i zpřísnění pravidel pro poskytování hypoték, kvůli kterým o byty není takový zájem, píšou Hospodářské noviny.
Jinde přemýšlejí, jak cenu železnice a veřejné dopravy zlevnit. Také v Česku vzbudil pozornost experiment německé vlády, která dvěma a půl miliardami eur dotovala takzvaný devítieurový lístek.
V českém tisku se v sobotu dočtete, že když budete v zimě málo topit, hrozí vám, že vám v bytě začnou plesnivět zdi. Server Zdopravy.cz uvádí, že současné ceny elektřiny ohrožují železniční dopravu.
Více lidí by od října mohlo dosáhnout příspěvek na bydlení, informuje deník E15. A české vlaky mají v průměru až dvojnásobné zpoždění oproti loňsku, píšou Lidové noviny. Více ve výběru z médií.
Rekonstrukce české železnice se zpožďují a prodražují, přesto chce vláda proměnit dráhy na vysokorychlostní tratě. Debatují o tom ministr Martin Kupka (ODS) a zástupce spolku VRTáci.