Evropský systém má nahradit současné technologie, které země EU používají. Zjednoduší dopravcům cesty mezi jednotlivými státy, ale hlavně má zabránit srážkám vlaků způsobeným lidským faktorem.
Německé železniční odbory požadují snížení počtu pracovních hodin z 38 na 35 týdně a nárůst mzdy o 555 eur. Očekávat lze rozsáhlé výpadky vlaků nejen v Německu, ale také na spojích s Českem.
„Je tu spousta lokálek, do kterých se nasypaly peníze, ale nikdo tam nejezdí. Peníze pak chybí na modernizacích a hlavních koridorech,“ kritizuje expert Jan Sůra ze serveru zdopravy.cz.
Poškozené nebo posprejované soupravy nemohou z bezpečnostních důvodů České dráhy vypravit. Jejich hlídáním se tak zabraňuje případným komplikacím, které by kvůli chybějící soupravě mohly nastat.
Správa železnic chce získat podporu veřejnosti pro zbourání historického mostu v Praze pod Vyšehradem a jeho nahrazení novou konstrukcí. Za 2,3 milionu korun si kvůli tomu najala agenturu Native PR.
Správa železnic uvádí dva základní argumenty pro výstavbu vysokorychlostních tratí. „Jedním je podpora rozvoje regionů, druhým životní prostředí,“ říká náměstek ředitele pro přípravu tratí.
Noční vlaky zažívají v Evropě renesanci poté, co se hodně mezinárodních spojů hlavně na Západě v nedávné minulosti rušilo. Teď se i s ohledem na klimatickou krizi vracejí.
Nová výbava Českých drah bude jezdit ve 13 krajích České republiky. Nejvíce regionálních souprav dráhy nasadí v Praze a ve Středočeském, Královéhradeckém a Olomouckém kraji.
Německé dráhy odmítají požadované zkrácení pracovní doby z důvodu nedostatku pracovních sil. Nabídly 11procentní zvýšení mezd a platů po dobu platnosti kolektivní smlouvy, tedy na 32 měsíců.
Kolem stavu a budoucnosti mostu se v poslední době vede diskuse. Správa železnic chce jeho památkově chráněnou vrchní konstrukci nahradit novou, což kritizují památkáři či občanské spolky.
Pavel Daniš a Vojtěch Daniš, otec a syn, oba strojvedoucí. To jsou další hosté, kteří v rámci seriálu Týden na kolejích hovoří o své profesi a o lásce k železnici.
Tomáš Vanča je zakladatel Kolínské řepařské drážky. Když už tu dávno řepařská drážka nebyla, chodil po trati a natíral výstražná zařízení. Kdo původně drážku vybudoval? A jak se ji podařilo obnovit?
Mluvčí Deutsche Bahn řekl, že požár „na infrastruktuře v Hamburku“ způsobil výpadky. „Některé dálkové vlaky byly odkloněny na Uelzen nebo nevyjíždí,“ uvedl národní dopravce.
Tématem jednání je i spolupráce záchranných služeb, které doteď nemůžou jezdit pro pacienty přes hranici, i když by to v mnoha případech zkrátilo dojezd.
Připravené jsou základy většiny pilířů mostních estakád a nových staničních budov. O víkendu proto skončí výluka MHD v okolí Výstaviště. Další omezení ale budou následovat.
Po necelých dvou dnech provozu musel dopravce nové polské motorové jednotky stáhnout kvůli poruchám,
„Jedna jednotka RegioFox je od dnešního dne opět v provozu,“ uvedla mluvčí ČD.
Tratě v Pákistánu jsou špatně udržované, celý železniční systém zastaralý a bezpečnostní standardy nízké. Komunikační a signalizační systémy jsou většinou z koloniální éry a nebyly modernizovány.
„Ve 14.45 došlo ke srážce posunu se stojící soupravou, kolegové už jsou na místě a zahájili šetření,“ řekl mluvčí Drážní inspekce Martin Drápal. Zraněný člověk je podle něj zřejmě vedoucí posunu.
Na sociálních sítích přitom sílí kritika na adresu indické vlády za nedostatečné investice do železniční infrastruktury a volání po rezignaci ministra železnic.
Britská BBC uvedla, že záchranné práce stále pokračují, podílí se na nich stovky lidí. Očekává se, že počet obětí dále poroste. Co bylo příčinou nehody, není jasné.