železniční koridor

| ČRo, Vojtěch Koval |Zprávy z domova

Modernizace železničních koridorů se podle NKÚ neúměrně prodlužuje

Modernizace třetího a čtvrtého železničního koridoru potrvá skoro 20 let. Odhaduje to Nejvyšší kontrolní úřad. Úpravy schválila vláda v letech 2001 a 2002. Od té doby ale stát neustále oddaluje termín dokončení. NKÚ přitom upozorňoval, že plán financování je nereálný a náklady vysoké. Oba koridory tak mají být dostavěné nejdřív v roce 2021. Díky modernizaci by měly pak vlaky jezdit rychleji.

| ČTK |Zprávy ze světa

Dým z hořícího auta zastavil dopravu pod Lamanšským průlivem

Kvůli kouři z hořícího nákladního auta byla dnes zastavena železniční doprava pod Lamanšským průlivem. Oznámila to společnost Eurostar, která železniční spojení mezi Británii a evropským kontinentem provozuje. Všichni cestující byli bezpečně a bez incidentů evakuováni, během dneška už žádný vlak tunelem neprojede, uvedl dopravce.

|Martin Pokorný |Regiony

Obyvatelům Dobřejovic na Českobudějovicku se nelíbí varianta pro výstavbu železničního náspu

Ani velká opatrnost při nákupu pozemku pro stavbu domu nemusí znamenat výhru. Přesvědčili se o tom lidé, kteří před několika lety koupili parcely v Dobřejovicích na Českobudějovicku. Teprve krátce po kolaudaci nových domů se dozvěděli, že jen půl kilometru za vsí vyroste obrovský železniční násep rychlostního koridoru pro vlaky z Českých Budějovic do Prahy.

|Iva Havlíčková |Regiony

Modernizace železničního koridoru z Bystřice nad Olší k hranicím Slovenska je u konce

Pořádně rozjet to mohou strojvedoucí vlaků v nejvýchodnějším cípu Česka. Modernizace železničního koridoru z Bystřice nad Olší až ke hranicím se Slovenskem je totiž u konce. A vlaky tu teď jezdí místo osmdesátkou až 140kilometrovou rychlostí. Šlo o jednu z největších železničních staveb posledních let. S ní skončilo i utrpení pro obyvatele obcí okolo kolejiště. Dlouhá léta trvající stavbu totiž provázel hluk, prašnost a špinavé cesty.

|Monika Červená |Regiony

Cesta vlakem z Plzně do Prahy se zrychlí, u Kyšic začíná stavba železničního koridoru

Cesta vlakem z Plzně do Prahy dnes trvá hodinu a 36 minut, za tři roky by ale měla být podstatně kratší. V Plzeňském kraji totiž začala modernizace trati mezi Plzní a Rokycany. Stavba za 4 miliardy korun, jejíž součástí bude i nový nejdelší tunel v Česku, zkrátí jízdu o téměř půl hodiny. Vlaky už nebudou zajíždět do Chrástu, navíc zrychlí až na 160 kilometrů za hodinu.

|Věra Pfeifferová, Lucie Maňourová |Regiony

Spor o nádraží v Ústí nad Orlicí pokračuje, tentokrát o novou budovu

Už třetím rokem trvá spor o podobu vlakového nádraží v Ústí nad Orlicí. Za tu dobu se z nádražní budovy z roku 1874 stala kulturní památka a zbourání už jí nehrozí. Boj mezi zastánci historické nádražní budovy a Správou železniční dopravní cesty nicméně trvá dál, momentálně jde o stavby nové, doplňující železniční koridor.

|Veronika Sedláčková, Eva Presová |Ekonomika

Ministerstvo určí, které dopravní stavby dostanou přednost

Odborníci se shodují, že pro dobudování české dálniční sítě potřebují určit strategii nejlíp na desítky let dopředu a stanovit priority. Samotným stavařům se nelíbí hlavně dočasné ukončování některých staveb a jejich následná konzervace, která je velmi nákladná. O tom, které silnice, dálnice a mosty jsou v České republice nejvíc potřeba, dnes jednali zástupci vlády s odbornou veřejností na Žofínském fóru.

|Jan Kopřiva, Michaela Vydrová |Regiony

Bárta povolil stavbu koridoru mezi Zbirohem a Rokycany

Díky slevám, které byly dohodnuty se stavebními firmami a možnosti prodloužení splátek se může dostavět třetí koridor mezi Zbirohem a Rokycany. To je zatím první a jediná konkrétní informace pro západočeský region, kterou oznámil ministr dopravy Vít Bárta paradoxně při pracovní návštěvě Jihočeského kraje. Jeho pozornost v tomto kraji patřila dálnici D3 a čtvrtému železničnímu koridoru mezi Prahou a Českými Budějovicemi.