železniční koridor

| ČRo, Vojtěch Koval |Zprávy z domova

Modernizace železničních koridorů se podle NKÚ neúměrně prodlužuje

Modernizace třetího a čtvrtého železničního koridoru potrvá skoro 20 let. Odhaduje to Nejvyšší kontrolní úřad. Úpravy schválila vláda v letech 2001 a 2002. Od té doby ale stát neustále oddaluje termín dokončení. NKÚ přitom upozorňoval, že plán financování je nereálný a náklady vysoké. Oba koridory tak mají být dostavěné nejdřív v roce 2021. Díky modernizaci by měly pak vlaky jezdit rychleji.

| ČTK |Zprávy ze světa

Dým z hořícího auta zastavil dopravu pod Lamanšským průlivem

Kvůli kouři z hořícího nákladního auta byla dnes zastavena železniční doprava pod Lamanšským průlivem. Oznámila to společnost Eurostar, která železniční spojení mezi Británii a evropským kontinentem provozuje. Všichni cestující byli bezpečně a bez incidentů evakuováni, během dneška už žádný vlak tunelem neprojede, uvedl dopravce.

Obyvatelům Dobřejovic na Českobudějovicku se nelíbí varianta pro výstavbu železničního náspu

|Martin Pokorný |Regiony

Ani velká opatrnost při nákupu pozemku pro stavbu domu nemusí znamenat výhru. Přesvědčili se o tom lidé, kteří před několika lety koupili parcely v Dobřejovicích na Českobudějovicku. Teprve krátce po kolaudaci nových domů se dozvěděli, že jen půl kilometru za vsí vyroste obrovský železniční násep rychlostního koridoru pro vlaky z Českých Budějovic do Prahy.

|Iva Havlíčková |Regiony

Modernizace železničního koridoru z Bystřice nad Olší k hranicím Slovenska je u konce

Pořádně rozjet to mohou strojvedoucí vlaků v nejvýchodnějším cípu Česka. Modernizace železničního koridoru z Bystřice nad Olší až ke hranicím se Slovenskem je totiž u konce. A vlaky tu teď jezdí místo osmdesátkou až 140kilometrovou rychlostí. Šlo o jednu z největších železničních staveb posledních let. S ní skončilo i utrpení pro obyvatele obcí okolo kolejiště. Dlouhá léta trvající stavbu totiž provázel hluk, prašnost a špinavé cesty.

|Monika Červená |Regiony

Cesta vlakem z Plzně do Prahy se zrychlí, u Kyšic začíná stavba železničního koridoru

Cesta vlakem z Plzně do Prahy dnes trvá hodinu a 36 minut, za tři roky by ale měla být podstatně kratší. V Plzeňském kraji totiž začala modernizace trati mezi Plzní a Rokycany. Stavba za 4 miliardy korun, jejíž součástí bude i nový nejdelší tunel v Česku, zkrátí jízdu o téměř půl hodiny. Vlaky už nebudou zajíždět do Chrástu, navíc zrychlí až na 160 kilometrů za hodinu.

|Věra Pfeifferová, Lucie Maňourová |Regiony

Spor o nádraží v Ústí nad Orlicí pokračuje, tentokrát o novou budovu

Už třetím rokem trvá spor o podobu vlakového nádraží v Ústí nad Orlicí. Za tu dobu se z nádražní budovy z roku 1874 stala kulturní památka a zbourání už jí nehrozí. Boj mezi zastánci historické nádražní budovy a Správou železniční dopravní cesty nicméně trvá dál, momentálně jde o stavby nové, doplňující železniční koridor.

|Veronika Sedláčková, Eva Presová |Ekonomika

Ministerstvo určí, které dopravní stavby dostanou přednost

Odborníci se shodují, že pro dobudování české dálniční sítě potřebují určit strategii nejlíp na desítky let dopředu a stanovit priority. Samotným stavařům se nelíbí hlavně dočasné ukončování některých staveb a jejich následná konzervace, která je velmi nákladná. O tom, které silnice, dálnice a mosty jsou v České republice nejvíc potřeba, dnes jednali zástupci vlády s odbornou veřejností na Žofínském fóru.

|Jana Kosová, Aneta Vojtěchová |Zprávy ze světa

Železniční koridor Praha - Mnichov by mohl být do 2020

Nová železniční trať z Prahy do Mnichova, která by měla zrychlit dobu jízdy ze současných šesti hodin na polovinu, by mohla být hotová do roku 2020. Zatímco česká strana ji chápe jako prioritu, spolková vláda ji ještě nemá zařazenu v plánu dopravních cest.

Bárta povolil stavbu koridoru mezi Zbirohem a Rokycany

|Jan Kopřiva, Michaela Vydrová |Regiony

Díky slevám, které byly dohodnuty se stavebními firmami a možnosti prodloužení splátek se může dostavět třetí koridor mezi Zbirohem a Rokycany. To je zatím první a jediná konkrétní informace pro západočeský region, kterou oznámil ministr dopravy Vít Bárta paradoxně při pracovní návštěvě Jihočeského kraje. Jeho pozornost v tomto kraji patřila dálnici D3 a čtvrtému železničnímu koridoru mezi Prahou a Českými Budějovicemi.