značka

|Iva Zítková |Regiony

Potravinových značek je příliš. Lidé se v nich při nákupu nevyznají

Potravinových značek je v Česku moc. Zákazníci se v nich neorientují a podle zkušeností výrobců nemají třeba regionální značky na prodejnost zboží vliv. Někteří si připadají také svázaní jejich podmínkami certifikace. Podle zastánců značek jsou výhodné jako lákadlo pro turisty, kteří shánějí nejlepší místní speciality.

|Tomáš Medek, pir, Zdeněk Strnad |Ekonomika

Nejdražší značkou na světě zůstává Apple

Nejhodnotnější značkou na světě zůstává americký Apple. Vyplývá to z letošního žebříčku společnosti Millward Brown. Hodnota značky Apple za poslední rok vzrostla o 30 miliard na 183 miliardy dolarů, tedy v přepočtu 3,6 bilionu korun. To jsou tři české státní rozpočty. Cena loga nakousnutého jablka se zvyšuje i přes zhoršující se globální ekonomickou situaci.

|Ľubomír Smatana, Kristina Winklerová, Jan Bumba |Ekonomika

Značky pro potraviny mají zjednodušit přehled o kvalitě, je jich ale moc

Značka Klasa, na jejíž marketingovou podporu dnes ministerstvo zemědělství vyhlásilo tendr za 310 milionů korun, není jedinou reklamou na potraviny, kterou resort platí. V řádu desítek milionů podporuje třeba značku Regionální potravina. A potravinářských značek je na trhu podstatně víc. Původní záměr zjednodušit zákazníkovi přehled o kvalitě se tak komplikuje.

| mta, Petr Sehnoutka |Zprávy z domova

Podvodné firmě už naletěly desítky majitelů ochranných známek

Podnikatelé pozor! Až vám do schránky dorazí dopis od "Agentury pro ochranné známky" s tím, že máte za obnovení ochrany svých značek a log zaplatit 15 tisíc korun, papír raději hoďte do koše. Nejde totiž o žádný oficiální úřední dokument. Tato společnost vymyslela způsob, jak z firem dostat šestinásobek běžné ceny za obnovení ochranné známky, i když přitom ze zákona nic takového dělat nemůže, a peníze tak přijdou vniveč. Vše přitom na první pohled vypadá docela nevinně.