značka

|Tomáš Medek, pir, Zdeněk Strnad |Ekonomika

Nejdražší značkou na světě zůstává Apple

Nejhodnotnější značkou na světě zůstává americký Apple. Vyplývá to z letošního žebříčku společnosti Millward Brown. Hodnota značky Apple za poslední rok vzrostla o 30 miliard na 183 miliardy dolarů, tedy v přepočtu 3,6 bilionu korun. To jsou tři české státní rozpočty. Cena loga nakousnutého jablka se zvyšuje i přes zhoršující se globální ekonomickou situaci.

|Ľubomír Smatana, Kristina Winklerová, Jan Bumba |Ekonomika

Značky pro potraviny mají zjednodušit přehled o kvalitě, je jich ale moc

Značka Klasa, na jejíž marketingovou podporu dnes ministerstvo zemědělství vyhlásilo tendr za 310 milionů korun, není jedinou reklamou na potraviny, kterou resort platí. V řádu desítek milionů podporuje třeba značku Regionální potravina. A potravinářských značek je na trhu podstatně víc. Původní záměr zjednodušit zákazníkovi přehled o kvalitě se tak komplikuje.

Podvodné firmě už naletěly desítky majitelů ochranných známek

| mta, Petr Sehnoutka |Zprávy z domova

Podnikatelé pozor! Až vám do schránky dorazí dopis od "Agentury pro ochranné známky" s tím, že máte za obnovení ochrany svých značek a log zaplatit 15 tisíc korun, papír raději hoďte do koše. Nejde totiž o žádný oficiální úřední dokument. Tato společnost vymyslela způsob, jak z firem dostat šestinásobek běžné ceny za obnovení ochranné známky, i když přitom ze zákona nic takového dělat nemůže, a peníze tak přijdou vniveč. Vše přitom na první pohled vypadá docela nevinně.

|Robert Mikoláš, Marína Dvořáková |Ekonomika

Značka 'Made in Italy' se šije čínskou jehlou

Made in Italy, značka dosud zajišťující nejvyšší kvalitu i tradici, zejména oblečení. Město Prato označované za konfekční metropoli Apeninského poloostrova je dnes doslova zaplaveno desetitisíci čínských dělníků a obchodníků, kteří chrlí miliony kusů oblečení do celého světa. A vše s nášivkou ‚Made in Italy‘, přestože na nich italského není už vůbec nic.

|Roman Chlupatý |Ekonomika

Jacobsová: I obrovská a úspěšná firma může být poškozena, pokud nepřistupuje k věci otevřeně

Zhruba před rokem se podařilo společnosti BP ucpat poškozený vrt, z nějž po tři měsíce do Mexického zálivu unikala ropa. Celkem šlo o 4,9 milionů barelů, což z této havárie udělalo nejhorší v dějinách Spojených států. Komunity na pobřeží kvůli ní stále trpí. Stejně tak nadále trpí i BP, jehož akcie jsou v porovnání s úrovněmi před havárií o třetinu levnější. Podle generální ředitelky agentury Fitch Lois Jacobsové je jedním z důvodů nezvládnutá komunikace ze strany vedení firmy. V rozhovoru s redaktorem Rádia Česko Romanem Chlupatým mluvila o případech, kdy dojde k poškození dobrého jména, které se na důvěře a ceně značky projeví.

|Martina Mašková, Lenka Rafaelová |Ekonomika

Hummer končí. Prodej do Číny ztroskotal

Obří terénní vůz Hummer končí. Americká automobilka General Motors oznámila, že pokus o záchranu Hummerů ztroskotal. Američané chtěli značku prodat čínské společnosti Sichuean Tengzhong Heavy Industrial Machinery. Čínské úřady ale obchod za 150 milionů dolarů zamítly a GM výrobu až pětitunových korábů na čtyřech kolech zastavuje.