Riziková mapa: podívejte se, kde jsou nejnebezpečnější silnice v Česku

Nejnebezpečnější silnicí byla v předchozích letech silnice I/11 mezi Žamberkem a Jablonném nad Orlicí a dále k Červené vodě. Vyplývá to z rizikové mapy EuroRAP pro roky 2013 až 2015. Cenu za přínos ke zvýšení bezpečnosti infrastruktury získala silnice první třídy I/20 mezi Pískem a Vodňany. Na dnešní tiskové konferenci to uvedli představitelé Ústředního automotoklubu (ÚAMK).

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Google+ Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Mapa EuroRap | Foto: EuroRap - European Road Assessment Programme

Podrobnou mapu nebezpečných silnic EuroRAP naleznete zde.

Mezi další rizikové úseky patří i silnice I/16 u Mladé Boleslavi a I/17 u Čáslavi. Riziková mapa, na které ÚAMK spolupracuje se společností AF-Cityplan, hodnotí nebezpečnost silnic podle počtu závažných nehod vztažených k délce komunikace a počtu kilometrů, které na ní vozidla ujedou.

Statistiku změní i hromadná nehoda

“Statistiku může například výrazně vychýlit i jediná hromadná nehoda,” uvedl ředitel úseku strategie ÚAMK Roman Turza. Oceněná silnice mezi Pískem a Vodňanami byla přitom v roce 2014 modernizována. Silnice získala zbrusu nový povrch a tamní dopravní značení bylo rozšířeno o výstražné prvky.

Silničáři začnou modernizovat D1 mezi Jihlavou a Velkým Beranovem

Číst článek

“Přibylo i nové vodorovné značení a výrazně byly upraveny křižovatky,” řekl Turza. Právě na finančně nenáročné úpravy silnic, v podobě nového značení a stavby svodidel, cílí podle Turzy program EuroRAP (European Road Assessment Programme).

Úpravy nebezpečných míst tak mohou vyjít na desetitisíce korun. Maximálně okolo sta tisíce korun. “Silnice není možné vždy stavebně upravovat. I drobné zásahy ale mohou bezpečnost provozu výrazně zvýšit,” dodal Turza.

Ideální silnice má řidiče navádět. Značení nemá šoféra mást, ale naopak mu včas signalizovat, kam se bude zatáčet či jestli mu hrozí nějaké nebezpečí.

Nejbezpečnější jsou dálnice

Pokud už ale řízení nezvládne a vyjede z vozovky, neměly by jej tam očekávat překážky, jakými jsou kmeny stromů, sloupy či billboardy. Riziková mapa hodnotí dopravní komunikace podle absolutní i relativní nebezpečnosti.

Druhý pohled zohledňující intenzitu provozu ukazuje, že nejbezpečnějším typem silnic v ČR jsou dálnice, na které při započtení množství projíždějících vozidel připadá několikanásobně méně nehod, než na silnicích prvních tříd. Mezi dálnicemi je nejnebezpečnější úsek dálnice D7 u Chomutova.

Silničáři o víkendu uzavřou tunely na dálnici D8. Kvůli bezpečnostním a požárním zkouškám

Číst článek

Nezávisle hodnotí bezpečnostní úroveň silnic a zároveň navrhuje opatření, jejichž realizace pomůže k eliminaci výskytu smrtelných a vážných zranění při silničních nehodách.

ČTK Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Google+ Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější:

Nejčtenější na Facebooku

Nejčtenější na Twitteru