Skočit si na jedno v Česku stále znamená skočit si na tři. Silných pijáků piva ale ubývá

Ve svém pravidelném průzkumu pro pivovarníky sociologové z Akademie věd uvádějí, že v Česku ubývá silných pijáků piva. Odborníci z národního střediska pro monitorování drog ovšem upozorňují, že procento problematických pijáků je v Česku stále vysoké.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Google+ Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Pivo, lahvové pivo | Foto: Fotobanka Pixabay

„Oproti tomu, jak se někdy popisuje situace českého piva – že výrazně klesá spotřeba a co s tím bude dál – tak ve skutečnosti to není nic dramatického,“ říká sociolog Jiří Vinopal ze Sociologického ústavu Akademie věd.

Lidé ale přeci jen chodí do hospod o něco méně než dřív a čím dál častěji pijí levnější pivo doma, což trápí pivovarníky.

Pivovary chystají vánoční speciály. V nabídce se objeví i lahev s obrazem od Karla Gotta

Číst článek

„Pro nás je prioritní to, abychom dostali lidi zpátky do hospod, protože si myslíme, že tradiční česká hospoda k České republice patří,“ přiznává výkonná ředitelka Českého svazu pivovarů a sladoven Martinu Ferencovou.

Zástupci pivovarů také tvrdí, že nestojí o opilce, ale o ty, co si dvakrát týdně skočí na jedno pivo. Skočit si na jedno ale podle sociologického průzkumu v Česku znamená dát si tři piva.

Jiří Vinopal z Centra pro výzkum veřejného mínění | Foto: Šárka Ševčíková

Ve srovnání s ostatním světem je spotřeba piva v Česku stále extrémně vysoká. Problémy s alkoholem – pivo nevyjímaje – má asi 400 tisíc lidí.

Podle výzkumu na pivo začínají chodit častěji ženy. Asi 45 procent z nich si pivo vybírá podle chuti. Chuť také při výběru piva upřednostňují lidé s vyšším vzděláním a vyššími příjmy. Lidé s nižším platem se rozhodují spíš podle ceny.

Ľubomír Smatana, dab Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Google+ Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější:

Nejčtenější na Facebooku

Nejčtenější na Twitteru