Poprvé v historii přišlo víc lidí na internet přes smartphony a tablety než přes klasické počítače

Přístup lidí k internetu se mění. V říjnu se lidé na celém světě poprvé častěji dívali na internet přes tablety a smartphony než přes klasické počítače. Vyplývá to ze statistik společnosti StatCounter, která sbírá údaje z asi 2 a půl milionu webů.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Google+ Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

žena - smartphone - technologie - chat | Foto: Creative Commons Zero, Pexels

Souboj je zatím velmi těsný. Podle StatCounter bylo v říjnu 51,3 procenta internetových stránek na celém světě načtených přes prohlížeče v chytrých telefonech a na tabletech a zbytek na počítačích. Ty se porážce těsně přiblížily už v červenci letošního roku, pak si ale zase o něco polepšily. Nedá se tudíž ještě vyloučit, že se poměr obrátí.

Lze ale konstatovat, že se změnil přístup lidstva k internetu. Ještě před třemi lety jsme na počítačích načetli asi 80 procent stránek. Statistiky se ale liší v jednotlivých státech. Obecně se dá říct, že v bohatších zemích lidé načítají weby pořád spíše na počítačích, ale i tam se rozdíl pořád zmenšuje.

Češi mají v chytrých telefonech průměrně 28 aplikací, většinou neplacené verze

Číst článek

Ve Velké Británii je poměr zhruba 55 ku 45 stejně jako v Austrálii. V USA počítače vítězí ještě o něco výrazněji. V České republice podle StatCounteru počítače pořád výrazně dominují. Načteme přes ně stále přes 85 procent internetových stránek. Oproti tomu v Indii ale už tři čtvrtiny uživatelů chodí na internet přes mobily a tablety, v Číně je to asi 56 procent.

Klesá počet prodaných počítačů

Poslední statistiky by podle StatCounteru měly být varováním pro malé podnikatele a obchodníky. Jejich stránky totiž často nebývají přívětivé k uživatelům telefonů a tabletů. Změna je důležitá také proto, že Google upřednostňuje při vyhledávání stránky uzpůsobené k prohlížení v mobilech. Proto Google nedávno spustil nástroj, kde si provozovatelé webů mohou otestovat, jak moc jsou jejich stránky na takové návštěvy připraveny.

Britské firmy podle analytiků z Pricewaterhouse Coopers a IAB už nyní utrácejí víc peněz za reklamy na mobilech, než na počítačích. Ze statistik americké společnosti Gartner zase vyplývá, že už dva roky klesá počet prodaných počítačů. To se ještě nikdy nestalo.

Ondřej Klapal Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Google+ Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější:

Nejčtenější na Facebooku

Nejčtenější na Twitteru