Reklama britského Tesca urazila křesťany. Řetězec se za ni omluvil

Obchodní řetězec Tesco se nabídku zlevněného piva a alkoholického moštu ve Velké Británii rozhodl v novinové kampani doprovodit heslem „Good Friday just got better“. Volně přeloženo - Velký pátek se stal ještě větším. Na Velký pátek si přitom křesťané připomínají ukřižování Ježíše Krista. Řadu věřících proto reklama pobouřila.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Tesco

Tesco | Zdroj: Reuters

Reverend Richard Coles považuje reklamu za „mimořádné a současně zbytečné ignorantství." Teolog Cambridgeské univerzity Michael Wakelin označil pro BBC reklamu za „zvlášť nehoráznou" s tím, že prý Tesco ukázalo velkou dávku náboženské negramotnosti. Wakelin ale připustil, že řetězec jistě neměl v úmyslu nikoho urazit.

Mluvčí Tesca se za reklamu omluvil a řetězec už slogan dál používat nebude. Před několika dny se v Británii stal terčem ostré kritiky výrobce čokolády Cadbury, který naopak z názvu tradičního hledání velikonočních vajíček vypustil slovo „Velikonoce."

Jiří Hošek Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme