Šéfredaktorka vlivného ruského listu Vedomosti končí. Krátce po sporu s ropným magnátem Sečinem

Šéfredaktorka vlivného ruského deníku Vedomosti Taťjana Lysovová oznámila odchod z funkce, údajně z osobních důvodů. Oznámila to rozhlasová stanice Echo Moskvy. Rozhodnutí přišlo nedlouho poté, co zahraniční investor prodal svůj podíl v novinách ruskému vydavateli na základě zákona, který omezuje majetkové podíly cizinců v ruských vydavatelstvích.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Google+ Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Igor Sečin (vlevo) na snímku s šéfem Gazpromu Alexejem Millerem. | Foto: Fotobanka Profimedia

Lysovová pracovala v redakci Vedomostí od jejich založení v roce 1999. O jejím odchodu z řízení listu údajně rozhodl Děmjan Kudrjavcev, nový vlastník novin. Ruští opoziční novináři zastávají názor, že uplatňování zákona zakazujícího podíly zahraničních investorů v médiích vyšší než 20 procent vede k silnější autocenzuře redaktorů a snižuje možnost publikovat články kritické vůči vládě.

Vedomosti se dostaly do sporu se šéfem mocné státní ropné společnosti Rosněfť Igorem Sečinem, který minulý měsíc vyvrcholil soudním verdiktem v Sečinův prospěch. Jednoho z nejbližších spolupracovníků Vladimira Putina list obvinil, že si staví dům na pozemku u Moskvy, jehož hodnota je 60 milionů dolarů (asi půldruhé miliardy korun). Z rozhodnutí soudu musela redakce článek odstranit.

ČTK Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Google+ Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější:

Nejčtenější na Facebooku

Nejčtenější na Twitteru