Trendy ze světa domácích mazlíčků: psí Airbnb, raw food nebo ortopedické matrace

Většina Američanů považuje své domácí mazlíčky za členy rodiny. Lidé se psy si říkají spíš „rodiče“ než „majitelé“. A počet takových rodičů ve Spojených státech narůstá, ve velkých městech jako je San Francisco nebo Seattle počet psů dokonce převyšuje počet dětí. Pro čtyřnohé mazlíčky tam tak proto vznikají nové opatrovnické firmy.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Google+ Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Pes, zahrada | Foto: pixabay.com

Způsobů, kterými se dá na milovnících psů vydělat, je stále víc. Trendem je třeba organické psí žrádlo, raw food, nebo krmivo připravené dle ‚paleo‘ zásad. Svým čtyřnohým miláčkům můžete kromě jídla pořídit i speciální ortopedické matrace.

Letošní rok navíc Američané utratili přes 400 milionů dolarů na Halloweenských kostýmech pro psy.

Útrata obyvatel Spojených států za krmivo pro psy a psí doplňky se v porovnání s dobou 10 let zpátky zvýšila o 40 procent. Je to obrovský nárůst už pro tak dost velké odvětví průmyslu, říká Jared Koerten z Euromonitoru.

I přesto firmy objevily mezeru na trhu. Stejně jako Airbnb nabízí alternativní ubytování cestovatelům, společnosti Rover a DogVacay chtějí psím majitelům poskytnout volbu k tradičním psím hotelům v případě, že potřebují nechat své mazlíčky delší dobu o samotě.

Zákazníci si snadno najdou vhodného opatrovníka v okolí a zaplatí mu za to, že jejich psa pohlídá. Cena se obvykle pohybuje okolo 30 dolarů za noc. Většinu získá přímo pečovatel, pětina spadá zprostředkovatelské společnosti. Jde tedy o mnohem menší částku než u psích hotelů a podobných zařízení.

Britští vědci vyvíjejí robotického psa. Měl by pomáhat starším a osamělým lidem

Číst článek

Další výhodou je i to, že se psovi dostane daleko lepší péče a větší možnosti pohybu. Jen asi 15 procent těch, kteří se do programu jako opatrovníci přihlásí, je opravdu přijato. Společnost Rover dokonce zákazníkům nabízí funkci, díky které mohou pomocí GPS sledovat, jak a kde se jejich miláček venčí.

Popularita i ve světě

Zákazníci, na rozdíl od jiných platforem, mají tendenci být loajální a své oblíbené psí ošetřovatele využívají i několikrát ročně.

Firmy ale budou čelit náročné konkurenci, pokud se rozhodnou stát mezinárodními. Společnosti zabývající se hlídání domácích mazlíčků se nyní objevují všude po světě, populární jsou například v Austrálii, Brazílii nebo Británii.

Na rozdíl od Airbnb, které spoléhá na síť zákazníků všude po světě, se firmy jako DogVacay zatím soustředí na lokální trh. Nikdo ale nemůže tvrdit, že společnosti shromažďující psí opatrovníky v budoucnu nedosáhnou podobného věhlasu.

O psích Airbnb informoval The Economist.

ama Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Google+ Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější:

Nejčtenější na Facebooku

Nejčtenější na Twitteru