Bárta zřejmě uspěl u firem se žádostí o slevy pro železnici

Hrozba zastavení velkých železničních staveb donutila firmy nabídnout výraznější slevy. Ministerstvo dopravy i podniky v Mladé frontě Dnes potvrzují, že první úspory jsou ve výši půl miliardy korun.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Michal Hašek a Vít Bárta

Michal Hašek a Vít Bárta | Zdroj: ČTK

Stát proto fakticky nezastaví žádnou železniční stavbu, maximálně ji zpomalí. To je výsledek jednání, které u zakázek za 8,5 miliardy korun přineslo slevy zatím ve výši pět procent. Úspory jsou přímo na straně firem, které ovšem nesnižují marži, ale využijí levnější materiály, třeba u kabeláže.

Podle Správy železniční dopravní cesty je sleva logická, podmínky totiž dojednávali v době největšího boomu a od té doby se ceny materiálů výrazně snížily. Dohoda na slevách je zatím jen ústní, do dvou týdnů má být na papíře.

Správa navíc očekává, že další jednání přinesou úspory v desítkách procent. A firmy si navíc mají dát pozor, protože stát bude bedlivě dohlížet na kvalitu práce.

Nikola Bojčev Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme