Počet nově registrovaných aut v Evropské unii už rok stále klesá

Počet nově registrovaných aut v Evropské unii klesá už dvanáct měsíců v řadě. V září se registrace nových vozů meziročně propadla o 10,8 procenta. V rámci členských států zaznamenal největší propady Itálie, Španělsko a Francie. Nejvíce se naopak daří Velké Británii.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Renault Clio III

Renault Clio III | Foto: M 93

Nové údaje dnes zveřejnilo Evropské sdružení výrobců automobilů. Zatímco Španělsko se meziročně propadá o více než 30 procent a do červených čísel už spadlo i Německo, Velká Británie hlásí nárůst těsně pod pěti procenty.

„Británie ukazuje, že je více rezistentní na dění v Evropě, na dluhovou krizi. V prvních měsících letošního roku to platilo i pro Německo, ale to už od května ztrácí také. Právě situace v Německu je asi nejvíce negativní zprávou ze zveřejněných čísel. Tak vysoký propad, takřka 11 procent, se tam opravdu nečekal,“ říká analytik společnosti Cyrrus Jiří Šimara.

Přehrát

00:00 / 00:00

Hostem Rádia Česko byl analytik společnosti Cyrrus Jiří Šimara

Britská ekonomika přitom už třetí kvartál za sebou klesá, Německo je na tom lépe.

„Záleží i na vnímání budoucího vývoje, očekávání. Spotřebitelská důvěra v Německu je na několikaletých minimech, lidé jsou víc a víc opatrní a s nákupem nového vozu otálejí a posunují ho dál do budoucna,“ tvrdí Šimara.

Nijak zvlášť oslnivé výsledky nemá ani Česká republika. V letošním roce sice počet nově registrovaných vozů vzrostl o tři procenta, podle Šimary to ale není nijak hojný počet.

„A ukázalo se, že třeba v září už nastal propad o čtyři procenta. Očekávám další pokles počtu prodaných vozů,“ domnívá se analytik.

Pokles zřejmě ještě nekončí

Ve srovnání jednotlivých automobilek zaznamenaly největší propad Mitsubishi o 33,8 procenta a Renault group o 17,7 procenta. „U Renaultu rapidně poklesl domácí trh, tedy Francie, podobně je na tom i italský Fiat, tam byl v září pokles 19 procent. U Mitsubishi jsou měsíční objemy strašně nízké, nějakých pět až osm tisíc vozů. Takže pak tam výpadek tisíc vozů udělá procentuálně obrovskou změnu,“ míní Šimara.

Žebříček zářijových údajů od roku 2003 ukazuje, že právě letošní září bylo na registraci nových aut nejchudší. Klesající trend navíc zřejmě ještě nekončí.

„Evropská poptávka ještě neukázala své dno. Slábnoucí trend bude ještě pokračovat, ve svém modelu předpokládám, že až do roku 2014. Ale třeba šéf Fiatu počítá s poklesem až do roku 2020. Ty odhady jsou velmi široké,“ uzavírá Jiří Šimara.

Barbora Kreuzerová, Kateřina Kozmová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme