Fotbalové kluby navzdory krizi vydělávají

Krize nekrize velké fotbalové kluby i loni vydělávaly rekordní sumy. Real Madrid, který se už šestým rokem drží na čele nejbohatších fotbalových klubů světa, si během sezóny 2009/2010 přišel na 437 milionů euro. To je asi o 35 milionů více než v sezóně předchozí. Z dnes zveřejněného žebříčku společnosti Deloitte vyplývá, že dohromady vydělalo dvacet nejbohatších fotbalových klubů čtyři miliardy eur.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Santiago Bernabeu

Santiago Bernabeu | Foto: Miroslav Bureš | Zdroj: Český rozhlas

Zmíněná částka je pro představu stejná, jako první záchranný balíček EU pro zadlužené Irsko. A to v příjmech fotbalových klubů nejsou zahrnuté částky na přestupy hráčů.

Nediskutované dluhy

Podle vedoucího sportovní redakce Radiožurnálu Miroslava Bureše je dopad krize minimální zejména proto, že většina špičkových fotbalových klubů je závislá na divácké přízni a prodeji televizních práv. Oba faktory krize rovněž neovlivnila. Na zmíněné příjmy lze ale hledět i z jiného úhlu.

Přehrát

00:00 / 00:00

Velké fotbalové kluby i loni vydělávaly rekordní sumy. Diskutujeme s vedoucím sportovní redakce ČRo 1 - Radiožurnálu Miroslavem Burešem.

„Kluby sice vydělávaly velké peníze, už méně se ale mluví o astronomických dluzích velkoklubů. Navíc kdyby krize nebyla, mohly být výdělky týmů ještě větší,“ uvedl Bureš pro Rádio Česko.

Dluhy ale nepředstavují z dlouhodobého hlediska pro kluby problém, jelikož jsou zvyklé ve schodku hospodařit v zásadě celou dobu své existence. To potvrdil i Bureš:

„V týmech jako Barcelona nebo Real Madrid si nikdo z dluhů nedělá velkou hlavu, jelikož valnou většinu překlenou sponzoři v závěsu s avizovanými výdělky.“

Žebříček nejbohatších klubů vede už šestou sezónu Real Madrid, za ním je Barcelona s příjmy skoro 400 milionů eur. Otázkou zůstává, proč právě španělské kluby figurují na předních místech zmíněného žebříčku.

„Důležitým faktorem je fakt, že ve Španělsku se nerozdělují příjmy reklamních a televizních práv rovnoměrně. Vše je odvislé od popularity klubů a zájmu fanoušků, který je ve Španělsku o dva zmíněné týmy enormní,“ uzavřel Bureš.

Miroslav Bureš, Lukáš Vincourek Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme