Aleš Loprais chce potrápit „ruské kluky"

Značka Tatra se na Rallye Dakar po letech opět blyští, přestože ze čtyř kopřivnických kamiónů zbývá v soutěžním poli jediný. Řídí ho synovec šestinásobného dakarského vítěze Karla Lopraise, na kterého by mohl navázat. Aleš Loprais totiž dokázal vyhrát nejen šestou, ale i včerejší sedmou etapu a vklínil se mezi ruské Kamazy na druhé místo. Na vedoucího Kabirova teď ztrácí pouhých šestnáct minut.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Aleš Loprais vtipkuje po své vítězné etapě

Aleš Loprais vtipkuje po své vítězné etapě | Foto: Motožurnál

"Bylo to další dobrodružství, i když mi extra na etapy nehrajeme, ale někteří to tady počítají. Etapa byla hodně technická, rychlá. Byly tam písky, duny a ve finále, když jsme dojeli Touareg, tak jsme si říkali, že jsme asi dost rychlý. Je za námi větší půlka, ale stát se může cokoliv, my to víme, vidíme to na různých autech i ze špičky. Každou vteřinu se může něco přihodit, takže určitě jsme rádi za etapový vavřín jako takový a věřím, že jsme zase trošku ruské kluky potrápili," říkal v cíli vítěz sedmé etapy Aleš Loprais.

Nebylo to ale jen druhé etapové vítězství, ale i posun na celkové druhé místo. S tím se těžko vyrovnává zejména Rus Čagin, který je v průběžném pořadí s Kamazem na třetím místě a podle informací z týmu Kamaz doslova huntuje auto, aby české posádce stačil. "To nevím, ale možná je to i taková psychologická hra. Včera vypadal velmi pohodově, dal si s námi po kalíšku, takže si nemyslím, že to tak bude. Každý tady na Dakaru bojuje hlavně sám se sebou. My v podstatě celou dobu nevíme, jak jedeme. To se dozvíme až v cíli. Akorát tušíte, že jedete dobře, protože vás nikdo nedojede a předjíždíte ty pomalejší auta. A když jsme dneska dojeli tovární Touareg, který je schopen jet 200 kilometru v hodině, tak už bylo jasné, že výsledek bude velmi slušný."

Přehrát

00:00 / 00:00

Aleš Loprais chce potrápit „ruské kluky"

Sedmá etapa byla zkrácená více než o polovinu, bylo to pro českou posádku dobře? Nebo si Aleš Loprais věřil i na dlouhou etapu? "Ve finále to bylo dobře. Třeba bychom za chvíli chytili defekt a bylo by to špatně. Ale nedá se to přesně říct. Každému přeje štěstí v ten daný okamžik a nám to vyšlo teďka. Uvidíme, jestli to takhle půjde dál, protože je to opravdu tvrdé. Když si to vezmeme od první etapy, tak jedem s Kamazem pořád na vteřiny. Máme najeto několik tisíc kilometrů a je mezi námi rozdíl jednoho defektu. To je opravdu neuvěřitelné, maratón se změnil ve sprint."

Na rozdíl od Kamazů ale nemá Tatrovka na trati rychlou asistenci. Přesto je stále v dobrém stavu. "Musíme to zaklepat, zatím funguje velmi dobře holka naše. Drží se, snažíme se jí v servisu dávat maximum. Nicméně naše podmínky jsou omezené, ale chceme zajet velmi dobré umístění. To občas znamená hrubější zacházení, ale v rozumných mezích. Zatím podvozek nic zásadního neutrpěl a auto šlape skvěle. Doufám, že to naše kobylka vydrží."

Podrobné informace z Rallye Dakar najdete na stránkách Motožurnálu nebo klikněte ...ZDE

Jan Říha, Vojtěch Bureš Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme