Týmy MotoGP testují motocykly na brněnském okruhu

Přestože letošní Velká cena České republiky silničních motocyklů v Brně už je za námi, tak Masarykův okruh také dnes patří silným strojům. Přesněji týmům třídy MotoGP, které tady testují. Jde o jeden ze tří oficiálních testů sezóny a tak není divu, že jej využily prakticky všechny týmy a v Brně testují motorky vlastně už pro nadcházející sezónu.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Masarykův okruh v Brně

Masarykův okruh v Brně | Foto: Automotodrom Brno

Vzhledem k tomu, že jsme už za polovinou letošní sezóny mistrovství světa, tak se většina týmů soustřeďuje na novinky pro další rok. Navíc jak připomíná Miloš Čihák, osobní Peškův trenér, v té době už bývá tak trochu jasné, jaké změny se chystají na poli jezdeckém.

„Brno je každou sezónu takový milník, škatulata se začnou hýbat. Čeká se určitě na to, co oznámí Valentino Rossi. Pak se rozjede celý ten přestupový kolotoč, protože po něm zůstane volné místo u Yamahy.“

Přehrát

00:00 / 00:00

Týmy MotoGP testují motocykly na brněnském okruhu

Ale i když byl včera večer oficiálně oznámen přestup Valentina Rossiho do Ducati, pak to neznamená, že už dnes bude na tomto stroji sedět a testovat jej. Podle smlouvy bude novému týmu k dispozici až po skončení sezóny, tedy po listopadovém závodě ve Valencii.

Na druhou stranu Australan Stoner, který naopak Ducati opouští, by už mohl na Hondu usednout, protože se tak týmy domluvily. Oficiální testy vypisuje promotér seriálu třikrát ročně pro každou ze tří kubatur a kromě toho mohou týmy testovat jen za předem daných, poměrně přísných podmínek.

„Každý tým si před začátkem sezóny vybere dvě testovací trati a pouze na těchto tratích se dá testovat přímo s jeho motocyklem. S tím, že zde platí ještě jedno omezení a to, že se nesmí testovat měsíc před závodem,“ vysvětlil Miloš Čihák.

Směšný trest pro Eliase

Právě poslední uvedenou podmínku porušil tým Toniho Eliase, lídra třídy moto2, který 8. srpna testoval na trati v Misanu sice čtyři týdny před závodem, ovšem ve skutečnosti pouze 28 kalendářních dnů.

Následoval tedy trest - Elias nesměl v Brně nastoupit do prvního volného tréninku a tým zaplatil 3000 euro. Nejen Karel Abrahám to považoval za směšný trest.

„Myslím si, že ať je to kdokoliv, tak ta penalizace není dostatečná! V tomhle velkém kolotoči dostane pokutu 3000 euro? Mně to přijde, že pokud budeme potřebovat něco otestovat, tak klidně pojedu a vynechám potom jeden trénink.“

Na první pohled se zdá, že Elias vlastně neměl pořádně co testovat, protože ve třídě Moto2 jsou jednotné motory, které jsou zaplombované tak, aby je závodníci nemohli mimo závodní víkendy používat. Co tedy Elias, který jezdí na stejném podvozku jako Pešek, mohl vlastně testovat?

„Vzhledem k tomu, že Elias je továrním jezdcem Moriwaki, má přísun veškerých dílů, podílí se na vývoji rámů, předpokládám, že testovali všechno možné,“ myslí si Miloš Čihák.

Zřejmě se to vyplatilo, protože Toni Elias v Brně vyhrál, letos už počtvrté a s téměř šedesátibodovým náskokem vede třídu Moto2.

Eva Kézrová, Mirko Vasić Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme