Co dělaly akty v knize o archeologii? Nic, šlo o marketing, přiznalo muzeum v Jičíně

O jičínském muzeu se v poslední době příliš nemluvilo, změnit se to proto rozhodl ředitel instituce Michal Babík, který vsadil na takzvanou guerillovou kampaň a uspěl.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Ženský akt (ilustrační foto)

Ženský akt (ilustrační foto) | Foto: Fotobanka Pixabay

Publikace Jiřího Waldhausera o archeologii Sobotecka a s ní související kauza s údajnými fotografiemi ženských aktů obsažených v knize byla dobře připravenou PR akcí, přiznalo tiskové oddělení. Podle ředitele díky kampani měli na knížku stovky objednávek a výrazně se zvýšil i počet těch, kteří do muzea přišli osobně.

„Pro propagaci publikace jsme ve shodě s autorem zvolili zcela netradičně takzvaný guerilla marketing. Hlavním cílem nebyla ani tak propagace nové publikace, jako spíše popularizace činnosti muzeí v České republice. Po zhruba 24 hodinách od vydání tiskové zprávy tímto celou kampaň ukončujeme,“ uzavřel ředitel muzea Michal Babík.

Jičínské muzeum uvádí na pravou míru vše jednoduchým konstatováním, že nová publikace Jiřího Waldhausera o archeologii vyšla v bezchybné podobě a je připravena k prodeji na obvyklých místech.

Kampaň podle ředitele jičínského muzea dosáhla svého úspěchu počtem zhlédnutí na sociálních sítích, ale také množstvím objednávek jednotlivců, kteří byli ochotni skoupit během jediného dne kompletní náklad kazového vydání, které vlastně nikdy nevyšlo.

Reakce čtenářů byly veskrze kladné a ve velké míře se přesně trefovaly do záměru, o který šlo, tvrdí muzeum k netradiční formě marketingu.

Publikace PhDr. Jiřího Waldhausera o archeologii Sobotecka | Foto: Muzeum hry Jičín

Vladislava Wildová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme