V Česku vzniká unikátní služba - psycholog na telefonu

Obecný názor české veřejnosti na psychology je podle průzkumu takový, že kdo je navštěvuje, je blázen. Na rozdíl třeba od Američanů, považují návštěvu psychologa za vlastní selhaní, známku slabosti nebo neschopnost řešit si své problémy sám. A právě pro tyto lidi vznikla v Česku nová unikátní služba - psycholog na telefonu.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Telefonující dívka

Telefonující dívka | Foto: stock exchange

Alice Mlynářová deset let pracovala jako dobrovolnice na lince důvěry. Teď je jednou z dvanácti psychologů a psychoterapeutů, kteří pomáhají lidem přes telefonní linky. Podle ní je tahle služba přesně to, co Češi potřebují.

„Je to takový mezistupeň, protože mnoho lidí je třeba už rozhodnutých, že by pomoc vyhledalo, ale schází ten poslední krok, najít si psychologa a dojít k němu. Sáhnout po telefonu nebo se podívat na internet je určitě jednodušší cesta, která může pomoci i v některých vážných případech.“

„Je tam zaručená určitá anonymita. Nikdo mě nevidí, nikdo o mě nemůže říkat sousedům. Z tohoto důvodu si myslím, že to může být docela prospěšné pro první kontakt,“ dodává.

Přehrát

00:00 / 00:00

Reportáž o psycholozích na telefonu natáčela Alžběta Havlová

Nedůvěra k psychologům, nebo spíš strach ze společenského znemožnění je v Češích zakořeněný kvůli komunistické minulosti. Hlavním důvodem je ale celkové pojetí, které se od toho západního výrazně liší. Zatímco Američané to často až přehánějí, u nás lidé nevidí rozdíl mezi psychologem a psychiatrem.

„Většinou myslí psychiatra a pro většinu lidí se slovo psychiatr rovná: jsem blázen. Sice se to pomaloučku mění, ale přeci jen to jde hodně pomalu,“ vysvětluje psycholožka.

Chybějící článek mezi trápením Čechů a psychology našla Věra Schneider, která ho nabízí na svém zpoplatněném webu. Ví, že lidé musí těm, kterým otevírají svoje nitro, v první řadě věřit.

„Každý z psychologů má na webové stránce svůj osobní profil s fotografií, ve kterém se případným klientům představuje. Má tam svoji praxi, svůj životopis, naskenované diplomy a certifikáty. Jde si poslechnout i jeho hlas, protože je zde audionahrávka,“ popisuje Věra Schneider.

Alžběta Havlová, Anna Maňourová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme