Počet nehod autobusů se zvýšil o pětinu. Nejčastěji za to mohla nepozornost řidiče

Nevěnování se řízení je nejčastější příčinou dopravních nehod autobusů. Může téměř za čtvrtinu z více než 400 kolizí, které řidiči letos zavinili. Oproti loňsku je to nárůst asi o pětinu.

Praha Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nehoda autobusu (ilustrační foto)

Nehoda autobusu (ilustrační foto) | Foto: HZS Středočeského kraje

„Velmi často řidič třeba kliká do navigace. Při normální jízdě ta vteřina znamená, že auto ujede 30 nebo taky 70 metrů. To znamená, že po tu dobu řídíte po paměti, nevnímáte, jestli tam někdo vjede z vedlejšího pruhu nebo tam vkročí chodec. A to je docela zásadní problém," varuje v rozhovoru pro Radiožurnál před následky nepozornosti řidičů dopravní expert Robert Vacek.

„Je proto s podivem, že automobilky dnes preferují dotykové displeje, byť se v některých zemích zakazuje třeba kouřit nebo držet mobil v ruce," dodává.

Řidič autobusu před nehodou na Lounsku nepil, vyšetřování příčin potrvá týdny

Číst článek

Stále častěji je ale příčinou nehod autobusů také neukázněnost a agresivita ostatních řidičů. „Je strašně uspěchaná doba. Všichni pospíchají a na 80 jedou 85. Řidiči za mnou na mě blikají, troubí, pak mě předjedou a zabrzdí. Já mám v autobuse třeba 150 lidí, což nikoho nezajímá. Všichni popadají a já jako řidič za ně zodpovídám. Je to strašný problém, lidé prostě přestali mít na silnici ohleduplnost," popisuje Pavel Žrout.

S tím souhlasí i Ladislav Zach, který je profesionálním řidičem autobusu více než 15 let. „Obecně si myslím, že řidiči autobusů a kamionů musejí být tak trochu flegmatici, někteří až trochu víc splachovací. Samozřejmě v době moderní techniky hodně pomáhají mikrokamerky, kde máte sekvenční záznam, což pomohlo už několika řidičům, když se jedná například o vybržďování," říká Zach.

Téměř o pětinu narostl oproti loňsku počet nehod zaviněných řidiči autobusů. V celkovém počtu se ale jedná zhruba jen o 1,5 procenta kolizí.

Jan Pastor Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme