Pro získání práce je třeba praxe. Pomáhá i projekt Stáže ve firmách

Pro absolventy škol je těžké najít si práci, když nemají praxi. Situaci jim má pomoci vyřešit projekt s názvem Stáže ve firmách. Pořádá ho Fond dalšího vzdělávání, který je příspěvkovou organizací ministerstva práce a sociálních věcí. Program běží už tři měsíce a přináší první výsledky.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Kancelář, ilustrační foto

Kancelář, ilustrační foto | Foto: Fotobanka stock.xchng

Stáže v podnicích jsou určeny pro absolventy škol, dlouhodobě nezaměstnané nebo maminky po rodičovské dovolené. Fond se domluví s podniky, které se do projektu zapojily, a zprostředkuje stáž zájemcům.

Jednotlivé stáže trvají od jednoho do šesti měsíců. Stážistům fond hradí stravné a za určitých podmínek i cestovné a ubytování. Nárok na mzdu ale stážisté nemají.

Projekt je zajímavý i pro samotné podniky. Když firma uspořádá stáž, může si vychovat budoucí zaměstnance podle svých vlastních potřeb. Má ovšem také zaplacené fixní náklady spojené s poskytnutím stáže. V průměru je to 60 tisíc až 120 tisíc korun, záleží na délce stáže a také na takzvané šabloně.

Na obecním úřadě v Holetíně pomáhá i stážistka, rodačka z Holetína | Foto: Filip Novotný

Šablona je vzorek stáží, jakýsi katalog možností. Uchazeč o stáž si může vybrat, v jakém oboru a za jakých podmínek chce získat tolik potřebnou praxi. Zatím je v nabídce 43 oborů, časem by mělo být k dispozici až 150 takzvaných šablon.

Na financování projektu se podílí Evropský sociální fond prostřednictvím operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost, část peněz jde ze státního rozpočtu. Celkový rozpočet projektu je 800 milionů korun a počítá se s tím, že bude trvat do října 2014.

Během tří měsíců se do projektu zapojilo více než 850 zaměstnavatelů a přes 3600 uchazečů o stáž. Podle statistik Fondu dalšího vzdělávání zatím lidé mají největší zájem o stáže v oblasti ekonomiky, administrativy, personalistiky, managementu a marketingu.

O strojírenství nebo stavebnictví je zájem menší. České firmy si přitom stále více stěžují právě na nedostatek technických profesí.

Jitka Hanžlová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme