Krásní lidé to mají jednodušší v řadě oblastí života a politika zřejmě není výjimkou. K takovému závěru alespoň dospěli odborníci z univerzity v západoněmeckém Düsseldorfu.
Míra lidské atraktivity závisí na tom, kdo se v daném okamžiku hodnocení nachází v okolí a s kým se fyzická krása a zevnějšek srovnávají, zjistili podle amerického magazínu TIME vědci z Londýnské univerzity. „Kontext je podle expertů vším,“ uvádí magazín Psychological Science.
Ve finále německého fotbalového poháru se možná utkají rivalové Dortmund s Bayernem, ve finále toho španělského dojde ve středu večer na prestižní souboj Realu Madrid s Barcelonou. I v českých poměrech se může rozhodovat o vítězi mezi velkými soupeři posledních let Spartou a Plzní. Na rozdíl od zahraničí ale domácí pohárová soutěž nebývá pro její účastníky vrcholně důležitá.
Atraktivita pro televize a jejich diváky, to je dnes mantra pro mnoho sportovních odvětví, která se přetahují o fanoušky a zároveň o setrvání v olympijském programu. Řada z nich se proto nebojí měnit pravidla. Jedním z takových je zápas. Ten v posledních letech poněkud pokulhává za jinými, divácky zajímavějšími sporty.
Podle nedávno zveřejněné ankety jde o nejoblíbenější sport v Česku, a platí to i celosvětově. Jenže u nás jde spíše o aktivní než pasivní zábavu. S popularitou českého fotbalu už je to totiž slabší, a v případě druhé nejvyšší soutěže to platí dlouhodobě a minimálně dvojnásobně.
Letní počasí láká spíš k vodě, nebo na výlet. Muzea a galerie však ani v tomto období nevzdávají boj o návštěvníky. I přesto těch tuzemských v létě přichází podstatně méně.