Mediální společnost CME snížila provozní ztrátu, její zadlužení je ale stále velké

Vlastník televize Nova - společnost CME - v posledních měsících škrtala a snižovala náklady. Částečně i díky tomu se firma ve třetím čtvrtletí vrátila k provoznímu zisku. Loni touto dobou byl ukazatel záporný.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Logo televize Nova

Logo televize Nova | Foto: Tisková zpráva televize Nova

Letošní ztráta skupiny CME je menší než v minulosti, přesto nadále prodělává. Analytici ale hodnotí výsledky celkem pozitivně. Firma měla v meziročním srovnání i vyšší tržby.

V případě českého trhu, kde má firma hlavně televizi Nova, se společnost vrátila do provozního zisku. Ten přesáhl v přepočtu 214 milionů korun.

Podle odborníků je důležité, že výnosy z jejího byznysu v Česku stouply - byť jen mírně - na 38 milionů dolarů. K lepším výsledkům firmě pomohly úspory, škrtání a snižování celkových nákladů.

Součástí CME v Česku je společnost CET 21, která drží licence na vysílání šesti televizních stanic – Nova, Nova Cinema, Nova Sport, Fanda, Smíchov a Telka. Vedle Česka provozuje televize na Slovensku, v Bulharsku, Rumunsku, Chorvatsku a ve Slovinsku. S akciemi firmy se obchoduje i na pražské burze.

„CME zatím nezveřejnila, jak se na výsledku podílely jednotlivé aktivity, například televizní reklama nebo poplatky za webové služby. Ale určitě můžeme říci, že mezi hlavními důvody budou výrazné úspory na straně nákladů především programových a provozních," vysvětluje analytik J&T Banky Pavel Ryska.

"Osobně se domnívám, že největší roli hrálo snížení počtu zaměstnanců, které se odehrálo v loňském roce," dodává.

CME letos také prodala společnost Bontonfilm. Vedení firmy dlouho mluvilo o tom, že bude v některých zemích - hlavně pak v Česku a Rumunsku - opouštět od okrajového a netelevizního byznysu. Pavel Ryska pak upozorňuje na opakovanou ztrátovost firmy:

„Můžeme říct, že se tím asi připravila na tržbách o čtyři miliony dolarů, nicméně to bylo meziročně vykompenzováno rostoucí televizní reklamou, což je hlavní zdroj příjmů společnosti, a proto v meziročním vyjádření tržby v České republice zůstaly v podstatě beze změny – na nějakých 40 milionech dolarů.“

Jan Beneš Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme