Nehoda se stala 5. ledna, několik minut po startu letu 2182 společnosti Alaska Airlines. Piloti tak byli nuceni vrátit se zpět na letiště. Nikomu z cestujících a členů posádky se nic nestalo.
V noci na pátek Rada bezpečnosti jednala o pádu vojenského letounu. Rusko viní Ukrajinu, že stroj sestřelila. Podle tajemnice organizace není v pozici pád ověřit.
Problém se stal Boeingu 737 Max 9 společnosti Alaska Airlines. Když po startu nastoupal do výšky bezmála 5 kilometrů, letadlu se vylomil panel, na kterém bývá nouzový východ.
Stroj se dostal do výšky skoro 4900 metrů, poté kvůli nehodě provedl obrat a vrátil se do Portlandu. Podle serveru FlightAware strávil ve vzduchu 19 minut.
„Letadlo se začalo třást, jako kdybychom narazili na silné turbulence, vevnitř letadla bylo extrémní vedro a všechna světla, včetně těch únikových, zhasla,“ vzpomíná Anton.
Rakouská policie zároveň zdůraznila, že se totožnost čtyř mrtvých – dvou můžu a dvou žen – stále ještě ověřuje, a to i ve spolupráci s českými úřady. Státní zastupitelství ve Welsu nařídilo pitvu.
Při leteckém neštěstí v Rusku zahynuly desítky představitelů polského veřejného života, včetně tehdejšího prezidenta Lecha Kaczyńského, který byl bratrem-dvojčetem nynějšího šéfa vládní strany.
Americký úřad pro vyšetřování dopravních nehod po dvou a půl letech zveřejnil zprávu z vyšetřování, co stálo za tragickým pádem vrtulníku na Aljašce. Server iROZHLAS.cz přináší její analýzu.
Mluvčí Kremlu Peskov ve středu zopakoval, že vyšetřování letecké havárie bude ruské a že „o mezinárodním šetření nemůže být ani řeč“. Nevyloučil ale, že nehoda mohla být způsobena úmyslně.
Nehoda se stala kolem 11.00 místního času (03.30 SELČ) poblíž ostrova Melville, který leží severně od Darwinu. Stanice Sky News uvedla, že někteří vojáci se zatím nenašli.
Černé skříňky v letadle se mohou při nárazu poškodit nebo se po nehodě nenajdou a informace o dění při havárii jsou tak ztraceny. Experti v Brně proto přichází s novou technologií.
Žaloba u aljšaského soudu je podle vdovy jediný způsob, jak se domoci ucelených a relevantních informací o tom, co se na místě tragédie odehrálo a proč.
Podle vyjádření amerického Federálního úřadu pro letectví stroj spadl „za rezidenční oblastí“ v Renu. Identitu zemřelého pilota úřady nezveřejnily. Záběry neštěstí se objevily na platformě YouTube.
Letadlo ztratilo kontakt s řídicí věží asi pět minut před přistáním. Letecká společnost uvedla, že na palubě byli čtyři Indové, dva Němci a 16 Nepálců. Tento výčet zahrnuje i tříčlennou posádku.
Letoun stejné společnosti havaroval na stejné lince letos v únoru. Při nehodě zemřelo 23 lidí, kontrolní věž ztratila se strojem kontakt deset minut po vzletu, stroj se nedlouho poté.
Úřady ve čtvrtek rozšířily prohledávanou oblast. Na místě nadále prší, což komplikuje veškeré práce. Příčiny nehody zatím nejsou jasné, uvedli vyšetřovatelé.
„Na místě byly nalezeny trosky letadla, ale doposud se nepodařilo najít nikoho z lidí na palubě, s nimiž byl ztracen kontakt,“ uvedla v úterý ráno televize CCTV po více než 18 hodinách od havárie.
„Nehoda se stala nedaleko letiště. Okolnosti pádu budeme zjišťovat v součinnosti s leteckou inspekcí a s leteckou službou policie ČR,“ uvedla olomoucká policejní mluvčí Petra Vaňharová.
Při nehodě lehkého motorového letadla v Rusku zahynulo 19 lidí, další tři se zranili. Stroj české výroby L-410 se zřítil bezprostředně po startu z letiště ve městě Menzelinsk v Tatarstánu.
Stroj dopadl na neobydlenou rekonstruovanou budovu, ve které v tom okamžiku nikdo nebyl. V objektu ale parkovala auta a některá po pádu letounu začala hořet, informovala italská tisková agentura ANSA.
Mluvčí hasičů Katarína Križanová sdělila, že čtyřmístné letadlo spadlo u vesnice Mokrý Háj nedaleko města Skalica, které leží u hranic s Českem. Stroj po pádu na zem začal hořet.
Vrtulník Mi-8 se zřítil do Kurilského jezera ve čtvrtek ráno místního času během turistické exkurze. Z osmi zachráněných lidí zůstávají čtyři v nemocnici. Po dalších se dále pátrá.