Propouštění se má dotknout hlavně pozic v administrativě, letos bude zrušeno zhruba 1500 míst. Při prezentaci pololetních výsledků to ve čtvrtek uvedl finanční ředitel Levin Holle.
První nákladní vlak zastavil na semaforu a druhý, který jel za ním, do něj ze zatím neobjasněných příčin narazil. Řidič druhé soupravy utrpěl lehké zranění a záchranáři ho odvezli do nemocnice.
Protest, který v nákladní dopravě začal ve středu odpoledne a v osobní ve čtvrtek, chtějí odboráři ukončit příští úterý ve dvě hodiny ráno. Zda se dráhy odvolají k vyšší instanci není zatím jasné.
Zabránit dalším stávkám na železnici je hlavním cílem Německých drah, které dnes začínají jednat s odboráři o nových kolektivních smlouvách. Strojvedoucí stávkovali v posledních deseti měsících už devětkrát. S vedením koncernu se domluvili na jednání za účasti mediátorů.
Dvě hodiny po půlnoci začala v Německu nejdelší stávka strojvůdců v historii Deutsche Bahn. Osobní dopravu budou bojkotovat až do nedělního rána. Dráhy ale navzdory stávce vypraví přibližně třetinu všech dálkových spojení, ale s omezeními. Miliony cestujících tak musí hledat alternativní dopravu.
I přesto, že stávka zaměstnanců Deutsche Bahn skončila už včera, omezení týkající se českých vlaků do Německa stále platí. Na německé železnice dnes vyjelo asi jen 60 procent souprav.
Kolem dvou tisíc vlaků nabralo v Německu tento týden zpoždění. Některé spoje vůbec nevyjely a škody jdou už do milionů. Může za to nalezení několika zápalných bomb podél tratí.
Německé vlaky nabírají v posledních dnech kvůli špatnému počasí i několikahodinová zpoždění. Na nádražích mrznou stovky cestujících, vedení německých drah čelí další kritice.
2 miliony 700 tisíc eur vyčlenily německé dráhy na odškodnění 23 tisíc cestujících. Ti si v červenci prožili ve vlacích skutečné peklo. Německým rychlovlakům v tropických teplotách selhávala klimatizace a teploty ve vagonech často dosahovaly údajně až 50 stupňů.