Letecké společnosti se snaží obnovit růst po pandemii. Nová letadla mají nahradit starší, méně úsporné stroje. Pro Boeing je objednávka velkou podporou.
Navrhovaný zbraňový systém Boeingu má zkratku GLSDB (Ground-Launched Small Diameter Bomb). Pokud Pentagon schválí jeho výrobu, na Ukrajině by mohl být už na jaře.
„Model 737 MAX je bezpečný,“ řekl Muilenburg po pádu letu aerolinek Lion Air třeba televizi FOX. Podobně mluvil i po nehodě Etiopských aerolinek v březnu 2019.
„Hlídky sil protivzdušné obrany zaznamenaly nad Barentsovým mořem neznámý vzdušný cíl, který se pohyboval směrem k ruské státní hranici,“ uvedlo ruské ministerstvo.
Dohoda znamená pro společnost Norwegian Air opětovaný přechod k vlastnictví letadel. I pro letadla Boeing 737 MAX se jedná o důležitý návrat, dlouho totiž kvůli softwarovým závadám nesměla létat.
Po omezení dodávek elektroniky a vybavení, odmítnutí dodávek leteckých dílů a zastavení investic do jakýchkoli ropných a plynárenských projektů, je uzavření letišť dalším krokem, který Peking zavedl.
„Na místě byly nalezeny trosky letadla, ale doposud se nepodařilo najít nikoho z lidí na palubě, s nimiž byl ztracen kontakt,“ uvedla v úterý ráno televize CCTV po více než 18 hodinách od havárie.
Exxon Mobil již dříve rozhodl o odchodu svých amerických zaměstnanců z Ruska. „Odsuzujeme ruskou vojenskou akci, která narušila suverenitu Ukrajiny a ohrožuje její lid,“ uvedla společnost.
Do bojových akcí se nezapojují, přesto se poblíž ukrajinské hranice pohybuje celá řada spojeneckých letadel. Radiožurnál pomocí server FlightRadar zmapoval, o jaké stroje se jedná.
Americký výrobce provedl změnu softwarových systémů letadla, změnily se zobrazovací displeje pro piloty a to má vyloučit opakování chyb, které vedly k pádům těchto plně obsazených letadel.
Elektrické dmychadlo o výkonu 2 MW bude základním kamenem konceptu. Stroj pro necelých 200 pasažérů jich tedy potřebuje deset, kdy čtyři jsou vzadu, tři v kořenové části každého křídla.
Prokuratura se domnívá, že pilot zlehčoval výkon systému, aby se firma vyhnula rozsáhlému a nákladnému dodatečnému výcviku pilotů. Podle úřadů to vedlo k tomu, že havarovaly dva stroje havarovaly.
Plavidlo bez posádky mělo vzlétnout ve 13.20 východoamerického času, tedy v 19.20 středoevropského letního času. Start byl poprvé odložen už v pátek kvůli problémům na Mezinárodní vesmírné stanici.
Americká vesmírná agentura NASA odložila z pátku nejméně do 3. srpna testovací let kosmické lodi CST-100 Starliner. Ta by v budoucnu měla dopravovat posádky na Mezinárodní vesmírnou stanici.
Letadla Boeing 737 MAX byla téměř dva roky odstavena kvůli dvěma nehodám, při nichž zahynulo 346 lidí. V závěru letošního ledna jejich provoz povolila Evropská agentura pro bezpečnost letectví.
Jednou ze změn, kterou si unijní regulátor vnutil, je nová certifikace stabilizačního systému MCAS. U něj se zjistilo, že patrně sehrál klíčovou úlohu při tragických nehodách.
„Díky ní do roku 2024 v rámci programu Artemis dostaneme na Měsíc nejen dalšího muže, ale taky první ženu,“ komentoval pozemní test šéf NASA Jim Bridenstine.
Dohodnutá suma pokryje kompenzaci pro příbuzné obětí leteckých neštěstí letounů Boeing 737 MAX, odškodné zákazníkům aerolinií, které nemohly tento typ letadel používat, a rovněž pokutu.
Americký obchodní zmocněnec Robert Lighthizer uvedl, že unie opatření nastavila nespravedlivě. „Evropská unie musí přijmout opatření, aby tuto nespravedlnost vykompenzovala,“ cituje Lightizera.
Letadla Boeing 737 MAX stáhli z provozu minulý rok v březnu po sérii nehod. Problém byl v systému řízení letu, kvůli kterému byl výrobce nucen provést úpravy.
Podle Dombrovskíse je unie připravena vyjednávat o zrušení cel. To ale jen v případě, že nová americká vláda zruší cla, která zavedla v reakci na evropskou podporu firmě Airbus.
„Po dlouhém jednání, které trvalo rok a čtvrt a které bylo neúspěšné, jsme na výrobce letadel, společnost Boeing, podali žalobu,“ potvrdila mluvčí Smartwings Vladimíra Dufková.