Výtah zvedne lodě o 36 metrů, aby mohly přes další kanál plout na západ. V budoucnu tudy můžou proudit nejen nákladní kontejnery, ale i zásoby zemního plynu.
Česko pravděpodobně zařadí na seznam evropsky chráněných území dvě nové lokality na Labi - Labské údolí a takzvané Louky u Přelouče. Měla by to schválit vláda. Chce tak zachránit sedm miliard korun z eurofondů na vodní dopravu. Evropská komise totiž zvýšenou ochranu těchto lokalit dlouhodobě požaduje. Jinak Česku hrozí vysoké sankce.
Modernizace vodních cest se prodražují, zjistil Nejvyšší kontrolní úřad (NKÚ). Například u projektu splavnění Vltavy mezi Českými Budějovicemi a Hlubokou nad Vltavou ministerstvo dopravy schválilo bez připomínek trojnásobné navýšení nákladů, které se vyšplhaly na 880 milionů korun.
Nákladních lodí české výroby už nezbývá na Labi ani polovina. Několik dalších teď čeká na sešrotování v děčínském zimním přístavu. Podle rejdařů je flotila nenahraditelná a česká lodní doprava přichází o nejcennější rodinné stříbro. Rejdaři se proto obracejí s prosbou o pomoc na českou vládu.
Obec Břasy koupila zpět od soukromníka přívoz v Darové na Rokycansku. Podnikatel letos na jaře oznámil, že s provozem unikátního technického zařízení na Berounce končí. Prám o nosnosti osm tun, který spojuje Rokycansko a severní Plzeňsko, je tak už půl roku mimo provoz.