Dopravci nestíhají. Někteří jsou na hranici svých kapacit a omezují příjem balíků z e-shopů

V prosinci by se objem doručovaných balíků proti listopadu mohl dále zvýšit až o 25 procent. Důvodem jsou omezení u kamenných prodejen kvůli koronaviru. Přepravní firmy jsou ale na hranici svých kapacit a zavádí omezení pro příjem zásilek z e-shopů. Vyplývá to z informací firem.

Praha Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Česká pošta, Balíkovna

Zásilky k doručení (ilustrační foto) | Foto: Michaela Danelová | Zdroj: iROZHLAS.cz

„Během listopadu se počet našich zásilek meziročně zvedl o 107 procent. Je jasné, že v prosinci zájem ještě poroste. Někteří naši partneři tak již nyní začali omezovat své služby, aby tento nápor zvládli,“ uvedl ředitel společnosti Zaslat.cz Miroslav Michalko.

E-shopy se připravují na vánoční nákupy. Očekávají větší nápor než loni a větší zájem o odložené platby

Číst článek

Omezení zavedly například přepravní firmy GLS nebo DPD. Někteří dopravci například přestali vyzvedávat balíčky na adrese a zásilky je tak nutné odnést na sběrné místo, nebo si účtují sezónní příplatek či zavedli limit na denní počet zásilek.

Logistika kolabuje

Podle výkonného ředitele společnosti Shopsys Lukáše Havláska počty online objednávek skokově vyrostly a i přes mnohdy omezené reklamní kampaně neustále rostou. „Úzkým hrdlem se aktuálně však ze dne na den stali přepravci. Logistika v Čechách doslova kolabuje. Nejen, že dopravci nejsou schopni doručit včas veškeré zásilky, navíc začínají omezovat také počty balíků, které od obchodníků odeberou. Mnohdy se teď z tisíců a stovek převzatých zásilek stávají desítky. Vánoce jsou již blízko a reálně hrozí, že i objednávky provedené v těchto dnech nebudou zákazníkům doručeny. A to je před námi ještě nejexponovanější období v příštích dnech,“ podotkl.

Obchodníci reagují na zákaz prodeje v kamenných obchodech. Většina firem rozjíždí e-shopy

Číst článek

Logistická síť Zásilkovna doručila minulý týden, do kterého spadala akce Black Friday, celkem 1,83 milionu balíků, což představuje meziroční nárůst o 123 procent. „Celá letošní vánoční covid sezóna, Black Friday nevyjímaje, je nejnáročnější, kterou jsme za desetiletou historii naší firmy zažili,“ uvedl mluvčí Kamil Chalupa. Více než jeden milion zásilek měla o uplynulém víkendu ve své síti i Česká pošta.

„Naši maximální kapacitu sítě výdejních míst v České republice jsme připravili na 800 000 tisíc zásilek denně. Síť výdejních míst jsme navýšili na aktuální počet 4030 výdejen. Jakmile se kamenné obchody otevřou, očekáváme, že se nákupy rozprostřou více plynuleji mezi nákupy v síti kamenných obchodů a nákupy online v e-shopech a zároveň Zásilkovna bude moci otevřít po skončení restrikcí dalších cca 400 výdejních míst, což letošní logistické vánoční sezóně jistě pomůže,“ dodal Chalupa.

Některé e-shopy situaci s dopravou řeší otevřením vlastních výdejních míst. Například největší on-line obchod se spodním prádlem Astratex před Vánoci zřídil výdejní okénka ve svých skladech v Náchodě a pražských Holešovicích.

Obchodníci předpovídají, že letos lidé v e-shopech utratí přes 200 miliard korun, tedy o 25 procent více, než loni. Jen před Vánoci mají tržby vzrůst na 65 miliard Kč.

ČTK Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme