Celkem inspektoři rozdali pokuty za necelých 12 milionů korun. Nejčastěji na e-shopech chyběly informace o prodávaném zboží nebo o podmínkách reklamace.
V tisku se ve středu dočtete, že zaměstnanec soudu v Českých Budějovicích umožnil získat znalecké razítko desítkám zájemců, kteří neměli potřebné vzdělání, píše Právo.
Firma na internetu i prostřednictvím letáků nabízela čipy, které si podle podniku měli lidé lepit na tělo, aby si posílili imunitu a chránili se před covidem-19.
E-shop nabízí mimo jiné sadu pěti kusů látek určených k podpoře zmírnění poškození mRNA vakcínami. Stránkou se zabývá potravinářská inspekce i Státní ústav pro kontrolu léčiv, zjistil iROZHLAS.cz.
Podle mluvčího inspekce Jiřího Fröhlicha šlo například „neinformování spotřebitele o možnostech reklamace, možnostech využívání mimosoudního řešení sporů“.
Česká obchodní inspekce v pondělí informovala o výsledcích kontrol za 1. čtvrtletí letošního roku. Porušení předpisů bylo zjištěno u poloviny e-shopů, jimž byla udělena pokuta za téměř 1,5 mil. korun.
Většina prodejen nepotravinářského zboží od ledna nemohla prodávat vůbec nebo v omezené míře. Pokles ale zaznamenaly i prodejny potravin či čerpací stanice.
Podle dat analytické společnosti IQVIA činil meziroční nárůst prodeje léků sedm procent. Výrazné zvýšení tržeb zaznamenaly například internetové lékárny, a to o 54 procent.
Češi letošní zimu tráví v teple, a to díky levným letenkám. Neodradí je ani testy na koronavirus. Zájem o dovolenou na Maledivách ve srovnáním s loňským rokem narostl o 287 procent.
Na co však epidemie vliv příliš nemá, je částka, kterou lidé chtějí za dárky utratit. Více než polovina respondentů plánuje za dárky dát přibližně stejný obnos peněz jako loni.
Kvůli koronavirovým omezením v kamenných prodejnách očekávají přepravní firmy v prosinci další zvýšení počtu doručovaných balíků až o 25 procent. Již teď jsou na hranici kapacit.
Tržby výrazně klesly v knihkupectvích ve velkých obchodních centrech. K dohnání výpadku tržeb z jara, kdy byla dva měsíce uzavřena knihkupectví, nepomůže ani předvánoční trh.
Rohlik.cz od pátku omezí počet položek na jednu objednávku, v e-shopu Košík.cz už platí váhový limit. Zájem o služby online obchodů se podobá situaci na jaře, tvrdí zástupce firmy.
„Zvýšený zájem o typicky vánoční zboží pozorujeme o něco dřív. Důvodem lidí jsou obavy z nedostatku zboží kvůli dopadům pandemie,“ potvrzuje přípravy lidí na Vánoce mluvčí Datartu Eva Kočicová.
Firma ve druhém čtvrtletí zvýšila tržby o 40 % na 88,9 miliardy dolarů (bezmála dva biliony Kč) a vykázala nejvyšší zisk za 26 let své existence. Meziročně jej zdvojnásobila na 5,2 miliardy dolarů.
Google, Wish a Amazon podle BBC také nabízely předměty spojené s americkou krajně pravicovou skupinou Boogaloo. Řada lidí, kteří se k této skupině hlásí, přitom čelí obvinění z teroristických činů.
Ve středečním tisku se dočtete, že vlastníci polí a lesů chtějí víc práv při odstřelu zvěře. Zvěř totiž průměrně poškodí až 64 procent listnáčů, píší Hospodářské noviny.
Kdo chce prodávat, míří na síť. V době zákazu prodeje v Česku kvůli nemoci COVID-19 roste rychle zájem o zakládání nových e-shopů. Prodejci tak chtějí co nejrychleji dostat výrobky k zákazníkům.
„Nouzový stav vyhlášený v řadě zemí se odráží i na složení nákupního košíku. Češi i Slováci volí e-shop jako bezpečnější variantu nákupu,“ říká mluvčí internetového obchodu Alza.cz.
„Tato zakázka musí být zlomová, ať už dopadne jakkoliv. Už nikdy se k našim společným penězům nikdo nesmí chovat tak, jak nyní předvádí stát!“ řekl podnikatel v IT Tomáš Vondráček.
V povánočních výprodejích mají Češi největší zájem podle manažera nákupního rádce Heureka.cz Marka Dobrého o mobilní telefony a velké spotřebiče, jako jsou pračky, ledničky, myčky nebo sušičky.
Podle průzkumů budou průměrné náklady za vánoční dárky přesaovat částku 12 297 korun, což je o 1310 korun více než v loňském roce. Nejčastěji se Češi stále obracejí na e-shopy.
Internetové slevy vypadají na první pohled velmi lákavě. Jenže když si zákazníci ceny zboží porovnají s jinými obchody, tak mnohdy zjistí, že za ceny po slevě nabízejí výrobek ostatní prodejci běžně.
Přibližně 40 stížností eviduje na prodejce také Česká obchodní inspekce. Vedení obchodu tvrdí, že zboží všem zákazníkům přijde, případně jim už přišlo. Přiznává ale, že nezvládlo komunikaci.