Cena podle váhy, omezený počet položek. Internetové obchody zpřísňují pravidla nákupu potravin

Online supermarkety s ohledem na aktuální epidemiologickou situaci a zvýšenou poptávku mění pravidla objednání. Rohlik.cz od pátku omezí počet položek na jednu objednávku, v e-shopu Košík.cz už platí váhový limit. Kurýři už také nepřijímají platby v hotovosti, sdělili ve čtvrtek zástupci obou firem.

Praha Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nákupy na internetu (ilustrační foto)

Nákupy na internetu (ilustrační foto) | Zdroj: Fotobanka Pixabay

Internetové supermarkety v souvislosti s novými vládními opatřeními proti koronaviru sledují zvýšený zájem o své služby. Rohlik.cz ve snaze vyhovět všem, třeba lidem v karanténě, zavede od pátku limit 35 položek na nákup. Jeden zákazník bude zároveň moci uskutečnit jen jednu objednávku za den. Rohlik.cz bude každý den v 10.00, 14.00 a 17.00 otevírat další volné termíny pro objednávky, uvedl ředitel firmy Petr Pavlík.

E-shopy se připravují na vánoční nákupy. Očekávají větší nápor než loni a větší zájem o odložené platby

Číst článek

Na Košíku.cz je nákup podle výkonného ředitele firmy Tomáše Jeřábka omezen váhovým limitem, aby se tak zamezilo extrémním objednávkám. „Je nastaven poměrně mírně a zatím není potřeba ho zpřísňovat, situaci však vyhodnocujeme, a pokud se výrazným způsobem změní, budeme na to samozřejmě reagovat například jeho postupným snižováním,“ řekl.

Rohlik.cz zároveň bude platbu přijímat jen kartou předem. Výjimku budou mít stejně jako na jaře senioři a lidé s průkazem ZTP. E-shop dočasně také zastavil zpětný odběr nákupních tašek a vratných obalů.

Kurýři Košíku podle Jeřábka přestali tento týden brát hotovost a e-shop uvažuje o opětovném zavedení pouze kartou předem. Omezení nákupů na jednoho zákazníka ale neplánuje. Vratné obaly přijímá, ale i v tomto případě bude podle Jeřábka reagovat na vývoj situace.

Situace jako na jaře

„Je třeba si uvědomit, že situace se s ohledem na zákaznickou poptávku začíná podobat letošnímu jaru, díky dobré přípravě a přijatým opatřením však dokážeme fungovat bez omezení,“ uvedl Jeřábek.

Přetížené online obchody s potravinami odbavují tisíce nákupů, na dovoz si počkáte i několik dnů

Číst článek

Rohlík podle Pavlíka pracuje na zvýšení kapacity, ať už jsou to posily ve skladu, nebo kurýři. „Rezervujeme si zboží u našich dodavatelů. A tou zásadní podporou bude otevření našeho dalšího skladu v Praze v Horních Počernicích v příštím týdnu,“ řekl.

České online supermarkety rozšířily v jarní vlně pandemie služby. Rozvoz zavedly v dalších regionech, kromě potravin začaly dodávat hotová jídla, připravily nabídku pro seniory. Kvůli enormnímu zájmu o nákup trvanlivých potravin na internetu tento sortiment zahrnuly do nabídky také e-shopy Mall.cz a Alza.cz.

Z kamenných řetězců online prodej potravin nabízí Tesco. Síť prodejen Žabka, která je součástí skupiny Tesco, v Praze ve spolupráci se společností Bolt rozváží nákupy, a to do hodiny od objednání. Prodej prostřednictvím e-shopu od června umožňuje také společnost Makro členům svého projektu maloobchodních prodejen Můj obchod. Nákup na internetu mohou vyřídit také zákazníci Globusu. Objednávku si ale musejí vyzvednout v hypermarketu v Praze na Zličíně.

ČTK Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme