„Nárazově samozřejmě nějaké výpadky být můžou, ale ty byly i předtím. 93 procent zásilek je doručeno do druhého dne, jak nám ukládá legislativa,“ říká mluvčí České pošty Matyáš Vitík.
Navzdory značně zvýšenému počtu přepravovaných zásilek se podle mluvčího od března do května 2020 nezvýšil celkový počet stížností. Naopak. Oproti loňskému roku ještě o 14 procent klesl.
Česká pošta chce vedle převádění poboček na partnerské subjekty zavést i doručování prostřednictvím partnerů. Budou přitom muset plnit stejné požadavky na termíny doručení jako pošťáci.
Nic není staršího než včerejší noviny, říká jedno rčení. Mnoho českých předplatitelů deníků si mohlo začátkem roku vyzkoušet, jaké to je noviny nedostávat vůbec.
Polská pošta zrušila předvánoční doručování zásilek v neděli. Počty balíků přitom v posledních dnech překonávají rekordy. Vedení Polské pošty tvrdí, že lidem nechce v neděli narušovat sváteční klid.
Česká pošta nestíhá doručovat některé zásilky. Důvodem je především větší počet balíků, které si lidé začali před Vánocemi posílat dřív než loni. Někteří zákazníci si stěžují na dlouhé dodací lhůty.
Zaměstnanci České pošty vedou dál spory s vedením státního podniku. Vadí jim, že musejí zákazníkům nabízet služby, které nesouvisí s posíláním balíků nebo dopisů. Jde třeba o prodej výherních losů nebo uzavírání pojištění. Někteří doručovatelé si taky stěžují, že je vedení nutí zadarmo roznášet reklamní letáky.
Do fronty na poště si v Jihlavě často musí stoupnout lidé, kteří by tam vůbec nemuseli být. Přicházejí si vyzvednout zásilky, které jim měly přijít domů, tzv. do ruky. Pošťák na ně ale nezazvonil, jen jim hodil do schránky lístek s upozorněním, že nebyli doma. Pro balík pak musejí na pobočku. To ale teď před Vánoci znamená počkat si třeba i desítky minut.
Náledí komplikuje v těchto dnech život celé Vysočině. Kdo nemusí, nevychází. Kdo ven musí, ubírá na rychlosti a pohybuje se co nejopatrněji. Poštovní doručovatelky ale nemají na výběr. Každý den je čeká svěřený okruh, kde musí roznést poštu. Na led, mráz a prudký vítr nemohou brát ohledy.
Lidé si od dnešního dne připlatí za posílání dopisů, cenných psaní a poštovních poukázek. Známka na pohled a dopis už bude stát třináct korun. Česká pošta mění ceny po pěti letech. Důvodem jsou nákladnější energie a ceny pohonných hmot.
1:24
|Zuzana Vlčková, Michaela Vydrová, Marína Dvořáková|Zprávy z domova
Už několik měsíců sleduje poštovní doručovatele jejich zaměstnavatel pomocí GPS navigace. Podle Úřadu pro ochranu osobních údajů se ale Česká pošta bezdůvodně dopouští krácení osobních práv svých zaměstnanců.