Ocelové casco, široké 12 metrů a dlouhé 86 metrů, zatím ještě nemá motor – ten namontují až v Nizozemsku, kam ho odveze tlačný remorker. V budoucnu bude převážet jedlé oleje.
Některé zdroje uvedly, že by mohlo jít o loď Admiral Makarov, která je spolu se dvěma dalšími fregatami stejného typu ve službě ruské Černomořské flotily.
Výletní loď KAZU I se v sobotu plavila v chladných vodách u severovýchodu ostrova Hokkaidó, přičemž na palubě byla dvoučlenná posádka a 24 pasažérů včetně dvou dětí.
Dalších 396 členů posádky se podle ruského ministerstva obrany z plavidla podařilo evakuovat. Vlajková loď ruské Černomořské flotily se potopila před týdnem.
Není jasné, co přesně vedlo k potopení ruské válečné lodi. Podle ruské strany se loď potopila poté, co na palubě vybuchla munice, kdežto Ukrajinci uvádějí, že křižník zasáhly jejich střely Neptun.
Ve čtvrtek večer ruské úřady informovaly, že se loď potopila. „Jak jsme oznámili už dříve, posádka lodi byla evakuována,“ uvedla Moskva. BBC podotýká, že v prohlášení resortu již chybí slovo „celá“.
Křižník Moskva se stal s délkou přes 186 metrů největší zničenou válečnou lodí při bojové akci od konce druhé světové války a největší ruskou válečnou lodí zničenou nepřítelem od roku 1941.
„V přístavu Berďansk, který obsadilo Rusko, byla zničena velká výsadková loď Orsk Černomořské flotily okupantů," uvedlo ve čtvrtek ráno ukrajinské námořnictvo na facebooku.
Loď z hladiny Labe musely zvedat dva mohutné jeřáby. Přímo v Pardubicích na to ale není vhodné místo, všechno se proto muselo odehrát v Přelouči u jezu.
Ukrajina při ruské invazi přišla i o jinou národní pýchu, největší nákladní letadlo světa An-225 Mrija, které ruské jednotky zničily při dobývání letiště Hostomel u Kyjeva.
Z celkových zhruba 438 milionů dolarů, což je celková hodnota zboží na palubě lodi Felicity Ace, připadá na auta částka 401 milionů USD, uvádějí experti.
Hromadění ruských vojsk u hranic s Ukrajinou budí u západních spojenců obavy. O situaci budou v pondělí jednat ministři zahraničí členských zemí EU, na dálku se připojí i šéf diplomacie USA Blinken.
Savinův podpůrný tým informoval, že zemřel během cesty a jeho tělo se našlo v kabině převráceného člunu poblíž Azorských ostrovů. Portugalské námořnictvo ale oznámilo, že tělo nalezeno nebylo.
Většina dospělých má z karanténních důvodů přestoupit na jiné lodě. Přibližně 160 nezletilých, včetně kojenců a dalších dětí mladších čtyř let, by mělo být převezeno do útulků na pevnině.
Vynucené prostoje stojí dopravní firmy miliony rublů. Hraniční přechody se začaly ucpávat už loni, a to kvůli opatřením zavedeným proti šíření koronaviru.
Francie je podle agentury Reuters rozzuřená postupem jednání o přístupu do britských vod po odchodu Británie z Evropské unie. Londýn se nechal slyšet, že chystá odvetu.
V srpnu 2019 Salvini několik dní odmítal lodi se 147 běženci přidělit přístav, kde by mohla zakotvit. Vylodění nakonec povolil až po téměř třech týdnech, když to nařídila sicilská prokuratura.
Po čtyři desetiletí plavidlo hlídkovalo v nehostinných vodách Severního ledového oceánu, kde se účastnilo pátracích a záchranných operací nebo zaznamenávalo geologické a astronomické informace.
Pokud se hnojivo s obsahem karbamidu dostane do vody, může způsobit přemnožení fytoplanktonu. Ten pak vytvoří toxin, který může znamenat zkázu pro zdejší podmořský život.
Agentura AFP citovala několik odborníků, podle kterých útok nese známky odvetných akcí Íránu a Izraele, v rámci kterých jsou v zálivu pravidelně napadána plavila spojená s jedním či druhým státem.
Plavidlo teprve začátkem července dostalo povolení odplout od Sinaje, protože teprve krátce předtím se Správa Suezského průplavu domluvila s majitelem lodi na odškodném, informuje Reuters.
Zraněnými byli žena a dva muži. Ženu přepravil vrtulník s podezřením na poranění břicha a páteře do Ústřední vojenské nemocnice ve Střešovicích. „Byla ale při vědomí a stabilizovaná,“ uvedla mluvčí.
Zákaz italské vlády z dubna počítal s tím, že velké lodě budou kotvit v odlehlejším přístavu Marghera. Ten ale zatím není pro velké výletní lodě uzpůsobený. Plavidla tak dál proplouvají Benátkami.
Podle izraelských médií patřil k majitelům plavidla Tyndall izraelský magnát Ejal Ofer, ale před několika měsíci svůj podíl prodal. Loď v sobotu plula pod liberijskou vlajkou.