Pohyb po MHD může být matoucí i pro vidící lidi. Pro nevidomé je ale ještě nebezpečnější, zvlášť v momentě, kdy je před nimi nečekaná překážka. A ani komunikace s dopravním podnikem není snadná.
„Není nic překvapivého, že všichni neúspěšní uchazeči podávají podněty na ÚOHS. Je to legitimní součást konkurenčního boje,“ komentuje situaci mluvčí dopravního podniku Daniel Šabík.
Skupina firem, kterou dopravní podnik vyloučil ze zakázky kvůli údajným chybám v dodané dokumentaci, se ohradila proti výběru zhotovitele, Subterry z koncernu Metrostav, a také proti svému vyloučení.
Podle mluvčí Vinci Ivety Štočkové souvisí podezření z podvodu s předloženými referencemi od vítězné firmy Subterra. Na ty si konsorcia, která v tendru neuspěla, stěžovala už ve svých námitkách.
Pražský dopravní podnik (DPP) odmítl námitky vyloučeného účastníka tendru na stavbu druhého úseku metra D z Olbrachtovy na Nové Dvory, sdružení společností Porr, Vinci a Marti (PVM).
Ukončete nástup, z tendru vás vyřazujeme. Řada podivných událostí jako stín doprovázejí největší stavební zakázku za poslední roky. Proč chce Praha utratit víc, než musí?
„Je to největší zakázka na stavební práce. Očekávali jsme, že taková zakázka bude provedena transparentně,“ kritizuje pro Český rozhlas generální ředitel firmy Vanci Martin Borovka.
Představenstvo pražského dopravního podniku schválilo vítěze tendru na druhý úsek metra D. Uspělo sdružení vedené firmou Subterra z koncernu Metrostav s cenou téměř 30 miliard korun bez DPH.
O výhrůžném e-mailu informoval jeden ze členů komise také dozorčí radu. Podle jejích zástupců, které iROZHLAS.cz oslovil, jde o závažnou věc, kterou by se měla zabývat také policie.
Odpůrci stavby poukazovali ve stížnosti například na domnělou systémovou podjatost úředníků magistrátu, a to s ohledem na vyjadřování pražských politiků.
„Úvodem musí zadavatel vyslovit zásadní pochybnost a obecně ‚zděšení‘ nad přístupem Úřadu, který prezentoval v tomto správním řízení,“ píšou právníci dopravního podniku v dokumentu směřovaném úřadu.
Vedoucí komunikace DPP Daniel Šabík už dříve připustil, že dojde v celém projektu zcela jistě ke zpoždění. Jak velké bude a jaké budou jeho náklady, si ale netroufl odhadovat.
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) vyhověl na poslední chvíli podané námitce dceřiné firmy Metrostavu a zrušil zakázku na druhou část metra D.
Dopravní podnik také plánuje, že dokončí budované trati z Divoké Šárky na sídliště Dědina a z Modřan do Libuše a postaví i zprovozní koleje z Holyně do Slivence.
Plány na výstavbu metra D existují od 80. let, první část se začala stavět letos. Linka by měla časem končit na sídlišti Písnice. Na obavy a očekávání místních teď upozorňuje festival Čekání proměny.
Peníze si plánuje půjčit od Evropské investiční banky. „Nastavení úvěru umožní rozložit náklady v čase a neomezit ostatní investiční aktivity a údržbu města,“ uvedl náměstek primátora Pavel Vyhnánek.
Loď pluje z Nučniček do Prahy 85 kilometrů. Cílem jsou říční betonárny v Libni a na Rohanském nábřeží. Po vodě materiál firma převáží hlavně z ekonomických důvodů.
Součástí jsou dvě stanice, kdy stanice Pankrác bude přestupní na nynější stejnojmennou stanici na lince C a město v ní očekává více než 120 000 cestujících denně.
Pražský dopravní podnik může postavit trasu metra D z Pankráce do Písnice. Resort dopravy zamítl odvolání odpůrců stavby proti vydání stavebního povolení.
Praha plánuje u nových stanic metra D stavět byty pro tisíce lidí, píše deník E15. A množírny psů nezastavil podle Lidových novin ani tvrdší zákon. Více se dozvíte ve výběru z médií Radiožurnálu.
Studie by mohla být hotova v roce 2025, stavební povolení k první jižní části linky by podle zástupců Prahy Sobě mohlo město mít v roce 2033. Opozice se ale obává, že jde pouze o předvolební kampaň.
Dvouleté práce vyšly na 1,82 miliardy korun, což je oproti plánům zhruba o 200 milionů víc. Stavební povolení pro hlavní práce by podle ředitele dopravního podniku mohlo být vydáno během pár týdnů.
Praha plánuje příští rok zahájit stavbu nové linky metra D z Pankráce do Písnice. Začít by měla i plánovaná dostavba a rekonstrukce Průmyslového paláce nebo druhá část opravy Barrandovského mostu.
Finanční situace samoživitelů se během covidové krize zhoršila, na tábory pro děti často chybí peníze, upozorňuje Mf Dnes. Deník varuje před zpožděním na D1. Více ve výběru z médií od Radiožurnálu.
Ministerstvo dopravy v rámci programu Doprava 2014–2020 vyčlenilo na podporu městské hromadné dopravy 11,7 miliardy korun. Využilo však přibližně 34 procent.