V pondělí se uzavřely dvě stanice metra. Na Pankráci vzniká přestup, Českomoravská prochází rekonstrukcí
Hned se dvěma uzavřenými stanicemi musejí od pondělí počítat cestující v síti pražského metra. Na Pankráci vzniká přestup na budoucí novou linku D a stanice Českomoravská prochází velkou rekonstrukcí. Soupravy budou stanicemi celý rok 2025 jenom projíždět. Jak se s tím lidé v Praze vypořádávají popsal reportér Radiožurnálu.
Cestující podle reportéra Radiožurnálu, který situaci sledoval z místa, nevidí uzavření stanice Pankrác jako zásadní komplikaci. Důvodem bezproblémové přepravy v úseku je nová tramvajová trať, která byla otevřena v prosinci a nahrazuje uzavřenou stanici metra Pankrác. Jednou nevýhodou však je chybějící bezbariérový přístup do stanice metra Pražského povstání.
Stát chce letos do české železnice investovat 39 miliard korun. Opraví nádraží a zrychlí vybrané tratě
Číst článek
Nově vybudovaná trať, po které jezdí linka č. 19, sveze cestující z Pankráce na Pražského povstání a zpět. Odtud lidé mohou pokračovat metrem do obou směrů. Stanice Pankrác by měla být uzavřena do konce roku. Českomoravská pak 11 měsíců.
Zároveň s tím dále pokračuje výstavba metra D. Dopravní podnik v současné době buduje první úsek z Pankráce na Olbrachtovu, který by podle Zdeňka Hřiba měl být hotový v roce 2031. Trasa metra D je dále plánovaná až do Písnice. Kromě toho dopravní podnik do budoucna uvažuje o prodloužení tramvajové trati z Pankráce přes Budějovickou až ke Dvoreckému mostu, který dělníci právě dokončují.