Železničáři při přípravě vysokorychlostní tratě provrtali v polovině března vysokotlaký plynovod. Nyní tvrdí, že o nich věděli, ale někdo jim naschvál posunul již zaměřené kolíky.
„Je tu spousta lokálek, do kterých se nasypaly peníze, ale nikdo tam nejezdí. Peníze pak chybí na modernizacích a hlavních koridorech,“ kritizuje expert Jan Sůra ze serveru zdopravy.cz.
Správa železnic uvádí dva základní argumenty pro výstavbu vysokorychlostních tratí. „Jedním je podpora rozvoje regionů, druhým životní prostředí,“ říká náměstek ředitele pro přípravu tratí.
Na Vysočině geodeti vyměřují místa, kudy by měla železnice vést. Během letošního roku musí získat data ze zhruba osmdesátikilometrového úseku mezi Světlou nad Sázavou a Velkou Bíteší.
Francouzi při zavádění opatření vycházeli z dat, podle kterých letecké spoje na krátké vzdálenosti mají v průměru na jednoho cestujícího 77krát vyšší emise oxidu uhličitého než běžné vlakové spojení.
Rekonstrukce české železnice se zpožďují a prodražují, přesto chce vláda proměnit dráhy na vysokorychlostní tratě. Debatují o tom ministr Martin Kupka (ODS) a zástupce spolku VRTáci.
Žádný jiný stát by nám soupravu nepůjčil na tak dlouho, vysvětluje šéf Správy železnic Jiří Svoboda. Vysokorychlostní francouzský vlak je k vidění na pražském hlavním nádraží.
V českém tisku se v pátek dočtete, že Správě státních hmotných rezerv chybí dostatek ropy, a to i přes to, že na to upozorňuje Nejvyšší kontrolní úřad, píše deník E15.
V tisku se ve středu dočtete, že hospody plánují zdražit jídlo i pití v průměru o deset procent. Za pivo by si mohly říct o tři až pět korun víc, za jídlo až o dvacet korun víc, píšou Lidové noviny.
„Jsou tady staré pražce, mnohdy ty koleje nejsou úplně přichycené. To znamená, je potřeba to obměnit a připravit na větší dimenzi a náročnost vlaků,“ říká Petr Pavelka z geodetické firmy.
Ve Francii vyvíjí superrychlostní trať, ve které by vozy měly převážet cestující rychlostí až 1200 kilometrů v hodině. Hyperloop Transport Technologies přivezla první díly zkušební tratě do Toulouse.
Společnost Hyperloop One provedla od začátku prázdnin už druhý úspěšný test svého revolučního dopravního systému. Magneticky levitující vůz dosáhl rychlosti přes 300 kilometrů.