znalosti

Až pětina středoškoláků nezvládla testy z anglického jazyka, určené pro deváťáky

|Květa Moravcová, Pavel Polák, krw, Eliška Malínská |Zprávy z domova

Žáci čtvrtých tříd základních škol uspěli v testech České školní inspekce lépe než osmáci nebo studenti druhých ročníků středních odborných škol. Čtvrťáci prokazovali znalosti předmětu Člověk a jeho svět, který zahrnuje učivo dřívější prvouky. Žáci osmých tříd psali testy z přírodovědné gramotnosti a cizího jazyka. Zkouška z cizího jazyka čekala také středoškoláky.

|Martin Pokorný |Regiony

Práce v Německu je pro Jihočechy zajímavá. Jazykové znalosti jim ale často chybí

Českobudějovická burza práce dnes zacílila na studenty. Ve vestibulu menzy Jihočeské univerzity nabízely volná místa na nejrůznějších pracovních pozicích především finanční domy a pojišťovny. Náboru se ale pravidelně věnuje i jedna velká strojírenská firma nebo skupina programátorů. Zájem byl i o pracovní příležitosti v Německu.

|Ivana Bernáthová, Klára Bílá, Marína Dvořáková |Zprávy z domova

Pilotní projekt ‚malých maturit‘ startuje, ČSI má průběžné výsledky

Řada žáků pátých a devátých tříd skládá dnes takzvané malé maturity. Na vzorových úlohách si vyzkouší své znalosti z češtiny, matematiky a cizího jazyka. Každý z nich dostal kód a začal vyplňovat srovnávací testy z češtiny, matematiky a cizího jazyka, aby se ukázalo, jaké mají znalosti. Výsledky jsou odesílány České školní inspekci, která je online a průběžně vyhodnocuje.

|Klára Bílá, Eva Presová |Zprávy z domova

Mezinárodní výzkum PIAAC prověří znalosti dospělých

Může se stát, že během několika dní objevíte ve schránce obálku s žádostí o účast v mezinárodním výzkumu. Patříte tak mezi náhodně vybrané respondenty, za kterými přijde tazatel a na přenosném počítači s ním vyplníte dotazník a jeden z testů čtenářské, matematické, nebo počítačové gramotnosti. Vše anonymně, a ještě za to dostanete 500 korun.

|Martin Hromádka, Klára Bílá |Zprávy z domova

Plošné testování žáků kvalitu škol neukáže, míní odborníci

Učitelé nejsou nadšeni z celoplošného testování žáků v pátých a devátých třídách. Podle nich výsledky neukážou, jaké mají přesně školáci dovednosti v určitých předmětech. Za pravdu jim dávají i odborníci, kteří mají s testováním mnohaleté zkušenosti. Podle nich testy nezměří kvalitu dané školy. O tom vypovídají i zkušenosti ze zahraničí, konkrétně z Velké Británie.