Novináři vyhlásí anketu Auto roku 2014. Šanci má Škoda, Mazda, Peugeot, Jaguar a Mercedes

Odborná novinářská porota dnes vyhlásí anketu Auto roku 2014. Největší šanci na výhru má finálová pětice - Škoda Octavia, Mazda 6, Peugeot 308, Jaguar F-Type a Mercedes-Benz třídy S.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Zadní pohled

Zadní pohled | Foto: Petr Kološ | Zdroj: Český rozhlas

Výsledky budou známy dnes večer. Známé už je hlasování veřejnosti.

Mezi městskými vozy motoristé vybrali jako nejoblíbenější Renault Captur, v nižší střední třídě Škodu Octavii, v kategorii střední a vyšší střední třídy si největší přízeň získal model Mazda 6, ve skupině terénních a velkoprostorových aut triumfoval Range Rover Sport a nejúspěšnějším sportovním vozem se pak stalo Subaru BRZ.

V anketě hlasovalo celkem 35 tisíc lidí. O autě roku se dnes hodně mluví také v Německu. V německém tisku se objevila zpráva, že věhlasný automotoklub ADAC, který sdružuje 19 milionů členů, falšoval výsledky hlasování o Auto roku 2014 v Německu.

Pro vítězný Volkswagen Golf nehlasovalo 34 tisíc čtenářů časopisu Motorwelt, ale jen tři tisíce. Šéfredaktor časopisu a zároveň ředitel oddělení komunikace ADAC už odstoupil z funkce. Automotoklub tvrdí, že k manipulaci při sestavování samotného pořadí nedošlo.

Německý automotoklub ADAC podváděl při vyhlašování nejoblíbenějšího auta roku

Číst článek

Výsledek české ankety o nejoblíbenější auto ale nemusí znamenat, že jde o auto nejprodávanější.

Podle údajů Svazu dovozců automobilů se celkově prodej nových osobních aut na českém trhu loni snížil o víc než pět procent. Souvisí to s nejistou ekonomickou situací, která se odrazila ve větší opatrnosti domácností i menší ochotě firem investovat do obnovy vozového parku. Prodalo se necelých 165 tisíc aut.

Nejprodávanější značkou byla Škoda s podílem přes 30 procent. Škoda prodala skoro 50 tisíc vozů, ale také zaznamenala pokles prodeje o sedm procent. Druhou nejprodávanější značkou byl Hyundai a třetí skončil Volkswagen.

Jaroslav Skalický Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme