Italové učí bohaté Číňany rozeznávat originály luxusního zboží od nekvalitních kopií
Kopie luxusního zboží jsou v Asii k zakoupení skoro na každém rohu. Nejvíce snad v Číně. Západní značky se proti tomu snaží bránit. Daří se to ale jen málokteré. S novou metodou jak vyzrát na zloděje designu teď přicházejí Italové.
Italský mistr právě přidělává bambusové ucho ke kabelce Gucci. Poslední výkřik módy se tady rodí přímo před očima Číňanů. V hongkongském obchodě této luxusní značky totiž právě probíhá předváděcí show, na které své umění představují mistři brašnáři. Do toho jedna z prodavaček vysvětluje rozdíl mezi originálem a padělkem.
„Hlavně detaily. Zaprvé je to v kvalitě kůže a v kvalitě bambusového držadla. Není z plastu ani dřeva, ale opravdu jde o zpracovaný bambusový stvol. Prošívání je také důležité.“
Odpovídá na otázku jedné z klientek, jak poznat originál od kopie. Není to nic nepochopitelného, že se tato krasavice ptá. Hned za rohem může najít několik stovek falzifikátu této kolekce.
„Kopírování je tady problém, a právě proto zde máme naši show. Chceme zákazníkům ukázat, jak komplikovaná a precizní je ruční práce. Brašnář musí udělat až 200 kroků než kabelku z poslední kolekce vytvoří, na což se tady mohou dívat,“ vysvětluje šéf prodeje Jonathan.
Klienti z Hongkongu prý s falzifikáty problém nemají. Horší je to prý s boháči z Číny. Ti někdy nechápou, jaký je rozdíl mezi kvalitou.
„Jak můžete vidět, většina našich zákazníků je z kontinentální Číny. A většinou to jsou i naši VIP zákazníci.“
Pět italských mistrů brašnářů se tedy před čínskými VIP kupujícími činí, aby odvedli tu nejlepší práci. Jde jim vlastně o chleba, nalákají-li nové zákazníky, budu mít tržby a příjem.