Italové učí bohaté Číňany rozeznávat originály luxusního zboží od nekvalitních kopií

Kopie luxusního zboží jsou v Asii k zakoupení skoro na každém rohu. Nejvíce snad v Číně. Západní značky se proti tomu snaží bránit. Daří se to ale jen málokteré. S novou metodou jak vyzrát na zloděje designu teď přicházejí Italové.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Fronty Číňanů před značkovými obchody v Honkongu

Fronty Číňanů před značkovými obchody v Honkongu | Foto: Kateřina Procházková

Italský mistr právě přidělává bambusové ucho ke kabelce Gucci. Poslední výkřik módy se tady rodí přímo před očima Číňanů. V hongkongském obchodě této luxusní značky totiž právě probíhá předváděcí show, na které své umění představují mistři brašnáři. Do toho jedna z prodavaček vysvětluje rozdíl mezi originálem a padělkem.

„Hlavně detaily. Zaprvé je to v kvalitě kůže a v kvalitě bambusového držadla. Není z plastu ani dřeva, ale opravdu jde o zpracovaný bambusový stvol. Prošívání je také důležité.“

Přehrát

00:00 / 00:00

V jednom z hongkongských obchodů natáčela zpravodajka Kateřina Procházková

Odpovídá na otázku jedné z klientek, jak poznat originál od kopie. Není to nic nepochopitelného, že se tato krasavice ptá. Hned za rohem může najít několik stovek falzifikátu této kolekce.

„Kopírování je tady problém, a právě proto zde máme naši show. Chceme zákazníkům ukázat, jak komplikovaná a precizní je ruční práce. Brašnář musí udělat až 200 kroků než kabelku z poslední kolekce vytvoří, na což se tady mohou dívat,“ vysvětluje šéf prodeje Jonathan.

Klienti z Hongkongu prý s falzifikáty problém nemají. Horší je to prý s boháči z Číny. Ti někdy nechápou, jaký je rozdíl mezi kvalitou.

„Jak můžete vidět, většina našich zákazníků je z kontinentální Číny. A většinou to jsou i naši VIP zákazníci.“

Pět italských mistrů brašnářů se tedy před čínskými VIP kupujícími činí, aby odvedli tu nejlepší práci. Jde jim vlastně o chleba, nalákají-li nové zákazníky, budu mít tržby a příjem.

Italský mistr brašnář předvádí své umění | Foto: Kateřina Procházková

Kateřina Procházková Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme