Řidič s nákladním autem s návěsem přehlédl červenou a vjel do kolejiště. Bezpečnostní systém zaznamenal porušení přejezdu a okamžitě zastavil provoz na trati.
„V jednom momentě, který byl velmi blízký srážce, nastala mírná změna směru letu,“ uvedl představitel amerického Národního úřadu pro bezpečnost v dopravě Todd Inman.
Po srážce dopravního letadla a vojenského vrtulníku ve středu večer byly již ve čtvrtek nalezeny obě černé skříňky z letadla. Vyšetřovatelé oznámili, že předběžnou zprávu o nehodě vypracují do 30 dnů.
Incident se odehrál v úterý večer místního času. Když se letadlo letící z Connecticutu blížilo k přistávací dráze, řízení letištního provozu ho upozornilo na vrtulník v jeho blízkosti.
Záchranáři musí postupovat velmi opatrně, protože hrozí nebezpečí, že se bude díra dále propadat. Při sestoupení do propadlé jámy ve snaze vyprostit řidiče už utrpěli dva záchranáři lehká zranění.
Na místě zasahovaly čtyři posádky rychlé zdravotnické služby a dva vrtulníky, informovala mluvčí jihočeských záchranářů Petra Kafková. Podle policie byla akce soukromá.
Podle mluvčího mosteckých policistů Václava Kriegera bude výbuch a následný požár vyšetřovat policie jako obecné ohrožení z nedbalosti. Žádá svědky tragické události, aby se ozvali na linku 158.
Varování Českého hydrometeorologického ústavu platí zejména pro výše položené oblasti na západě a severu Čech, část Českomoravské vrchoviny a pro Jeseníky.
Muži po nehodě naměřili přes 1,5 promile, po silnici jel rychlostí téměř 150 kilometrů v hodině. Předjížděl jiný vůz přes dvě plné čáry. Děti, které vezl, nebyly nijak připoutané.
Záchranné složky nalezly všech 179 těl, z nichž 151 již navrátily pozůstalým a 25 plánují předat během neděle. Zbývající tři rodiny stále na těla svých blízkých čekají, upozornila agentura.
Frýdek-Místek, Český Těšín||ČTK|Zprávy z domova|Aktualizováno
Mezitím stále pokračuje vyšetřování tragické nehody, při které zahynulo 179 ze 181 lidí na palubě. Do vyšetřování se zapojil také americký výrobce leteckých motorů GE Aerospace.
Údaje z hlasového záznamníku v pilotní kabině budou převedeny do zvukového souboru, zatímco druhá černá skříňka - záznamník letových údajů - bude odeslána do Spojených států k analýze.
Nehoda se stala na silnici II/105 a střet odmrštil jedno auto do vedlejšího rybníka. "Ve vozidle pod hladinou zůstaly zaklíněny dvě starší osoby. Povyproštění jim již záchranáři nemohli pomoci.“
Ministerstvo dopravy zvažuje prohlídky všech letounů Boeing 737-800 v zemi. Jihokorejský úřadující prezident Čchoi Sang-mok nařídil kontrolu celého systému řízení letového provozu.
Co mohlo způsobit havárii dopravního letadla v Jižní Koreji, při níž zemřela většina ze 181 pasažérů? V rozhovoru pro Radiožurnál na to odpovídá dopravní pilot Michal Souček.
Kreml o den dříve uvedl, že se stroj pokoušel přistát v metropoli Čečenska Grozném v okamžiku, kdy ruská protivzdušná obrana v oblasti odrážela útok ukrajinských dronů.
„Většina ze 181 lidí na palubě letadla je považována za mrtvou,“ sdělil vedoucí hasičského sboru v Muanu příbuzným obětí. Mezi cestujícími bylo 82 mužů a 93 žen, včetně pěti dětí mladších deseti let.
„Na podchod na stanici upozorňuje velmi výrazné značení přímo na tom nástupišti, včetně piktogramu, který je podbarven výraznou žlutou barvou,“ říká k incidentu mluvčí.
V neděli došlo v Zábřehu k incidentu, kdy jen těsně unikla srážce s pendolinem rodina se třemi dětmi. Místo toho, aby využili podchod, přebíhali koleje.
Litva se přiklání spíš k technické příčině pádu nákladního letounu, který se zřítil na cestě z Lipska do Vilniusu v pondělí v blízkosti letiště, uvedlo také tamní národní centrum pro zvládání krizí.
Příčina pádu letadla se vyšetřuje. Média ale připomínají nedávné informace německých tajných služeb. Ty uvedly, že za červencovým požárem balíku v logistickém centru DHL v Lipsku zřejmě stálo Rusko.
Dva lidé zemřeli v Plzeňském kraji, po jedné oběti statistiky uvádějí ve středních Čechách, Královéhradeckém kraji, na Vysočině, Olomouckém a Jihomoravském kraji.
Po střetu se zvěří má řidič postupovat jako při jiné nehodě. Jen v minimech případů není nutné volat policii - když je škoda na autě pod 100 tisíc a je jasné, že není zraněný ani člověk, ani zvíře.
Kvůli nehodě nejezdí do odvolání tramvaje mezi Kobylisy a Palmovkou, vyplývá z informací pražského dopravního podniku. Záchranná služba vyslala na místo tři posádky.
Analýza Portálu nehod prokázala, že na kruhových objezdech dochází k méně nehodám než na klasických křižovatkách. Řidiči se při nich vážně zraní jen výjimečně.
Kdo bude zodpovědný za případnou nehodu? Rozhodnou o tom data z černé skříňky ve vozidle. Pokud systém vyzve řidiče, aby převzal řízení, a on to neudělá, bude zodpovědný za nehodu motorista.