Zdymadlo v plavebním kanálu v Hoříně nedaleko Mělníka má nová vrata. Technici tam postaví i zdvihací most tak, aby mohly projíždět až sedm metrů vysoké lodě.
Přibližně dvanáctikilometrovou trasu od loděnice pražské Dukly k vodáckému kanálu v Troji zvládl Synek za hodinu, vůz Škoda CITIGOe iV byl v cíli o tři minuty dříve.
Státní plavební správa proto omezila od čtvrtka plavbu Baťovým kanálem. Na Baťův kanál můžou jen lodě s ponorem do 60 centimetrů. Omezí se i cyklus komor, který bude jednou za hodinu.
Co dělat s budovami, které už neplní svůj původní účel? Nabízejí se dvě řešení: buď je zbourat, nebo jim dát nový smysl. Pro druhou variantu se rozhodl mladý manželský pár z Německa. Sebastian a Ellin si mezi jezery a vodními kanály severně od Berlína vyhlédli dva staré cihlové domy, ve kterých dříve bydlela obsluha dnes již automatického zdymadla. V nich a také kolem nich si chtějí splnit svůj velký sen.
Z loděnic ve Lhotce na Lovosicku pluje do Severního ledového oceánu obří remorkér. Má ponor přes tři metry, a proto ho přes zdymadla v Ústí nad Labem musela nadzdvihnout speciální konstrukce z pontonů. Opožděný, ale úspěšný průjezd trval zhruba tři čtvrtě hodiny. Celou operaci sledovala reportérka Českého rozhlasu.
Přes 30 metrů dlouhý remorkér se od čtvrtka neúspěšně snaží proplout zdymadly v Ústí nad Labem. Pokus vydat se do Severního ledového oceánu mu nevyšel ani dnes. Situaci komplikuje oprava ústeckých zdymadel. K dispozici je totiž pouze malá komora, do které se remorkér vejde jen s rezervou několika centimetrů. Navíc je v Labi málo vody.
Novému remorkéru se stále nedaří proplout přes Ústí nad Labem. Loď vyrobili u Lovosic, po Labi má dojet až do Severního ledového oceánu. Remorkér se ale nemůže dostat přes ústecký jez. Velká plavební komora je v rekonstrukci a dělníkům se nedaří dokončit speciální pontony, které mají loď protlačit malým zdymadlem.